سولواکی یک غذای یونانی است که علاوه بر میگو با قطعات گوشت نیز درست می شود. حتی می توانید این غذا را با سبزیجات گریل شده نیز آماده کنید. در این دستور ما نسخه میگوی آن را به شما آموزش می دهیم. غذایی خوش طعم، شیک و مهمتر از همه سالم.

مواد لازم:
450 گرم میگوی پاک کرده و آماده
6قاشق غذا خوری آب لیموی تازه، تقسیم شده 2
قاشق چای خوری روغن زیتون، تقسیم شده،بعلاوه مقداری اضافی تر برای گریل
سه قاشق چای خوری شوید، تقسیم شده
یک قاشق غذا خوری پونه کوهی خرد شده
سه چهارم فنجان ماست چکیده، تقسیم شده
دو حبه سیر خرد شده، تقسیم شده
2 عدد خیار
فلفل سیاه، برای طعم
225 گرم گوجه فرنگی انگوری
یک عدد پیاز قرمز کوچک، حلقه حلقه شده
4 عدد نان صاف و گرد سبوس دار
8 عدد برگ کاهو ( اختیاری )

روش پخت:
گریل را گرم کنید میگو ها را آب بکشید، سپس خشک کنید. دو قاشق غذا خوری آب لیمو، یک قاشق چای خوری روغن زیتون، و یک قاشق غذا خوری از شوید و کوهی را در یک کاسه متوسط خوب بهم بزنید.
میگو ها را اضافه کنید و به این ترکیب آغشته کنید. اجازه دهید میگو در این ترکیب به مدت 10 دقیقه بماند و گاهی نیز تکانش دهید. یک چهارم فنجان ماست چیده، نصف سیرهای خرد شده، 2 قاشق غذا خوری آب لیمو، و یک قاشق غذا خوری شوید را در یک کاسه مخلوط کنید.
با یک پوست کن خیار ها را به صورت نواری از طول برش دهید، قسمتی که دانه های خیار درآن است را دور بیاندازید. خیار ها را به همراه فلفل به میکس ماستی که درست کردید اضافه کنید.
یک دوم فنجان ماست باقی مانده را با دو قاشق غذا خوری آب لیمویی که دارید، یک قاشق غذا خوری شوید و نصف دیگر سیر های خرد شده در یک کاسه ترکیب کنید تا سس درست شود، به سس برای طعم گرفتن می توانید فلفل اضافه کنید. گوجه فرنگی و پیاز را به همراه یک قاشق چای خوری روغن زیتون باقی مانده در یک کاسه بهم بزنید.
میگو را به همراه گوجه فرنگی و پیاز در یک سینی سیمی یا سینی مخصوص گریل که کمی چرب شده باشد گریل کنید.بعد از پنج دقیقه یا تا زمانی که میگو ها خوب بپزند برشان گردانید.

گوجه ها باید لطیف شوند و پیاز ها به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند.سپس آنچه گریل کردید را به یک بشقاب انتقال دهید و روی آن را بپوشانید تا گرم بماند.
نان هایی را که از قبل آماده کردید را هم گریل کنید تا به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند و کمی ترد شوند. نان ها را به چهار بشقاب مخصوص سرو کردن منتقل کنید. روی نان ها به مقدار مساوی سالاد خیار، میگو، پیاز، گوجه فرنگی، و اگر دوست داشتید کاهو اضافه کنید. غذا را به همراه سسی که درست کردید سرو کنید

اطلاعات تغذیه ای:
آماده کردن مواد این غذا 20 دقیقه طول می کشد، و پخت آن 15 دقیقه. مواد گفته شده در این دستور پخت برای چهار وعده در نظر گرفته شده است، هر وعده شامل یک بشقاب می شود. اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا می باشد.
کالری: 353
چربی در هر وعده: 6 گرم
چربی اشباع در هر وعده: 2 گرم
چربی غیر اشباع در هر وعده: 2 گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در هر وعده: 1 گرم
پروتئین در هر وعده: 31 گرم
کربوهیدرات در هر وعده: 48 گرم
فیبر در هر وعده: 8 گرم
کلسترول در هر وعده: 170 میلی گرم
آهن در هر وعده: 5 میلی گرم
سدیم در هر وعده: 563 میلی گرم
کلسیم در هر وعده: 127 میلی گرم

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 ساعت 02:21:411109 مشاهده