چای گیاهی در کنار رژیم غذایی و ورزش می تواند روند لاغری را سرعت ببخشد. چای سبز دارای ویتامین‌های A و Cمی باشد و به دلیل داشتن ماده ای به نام «پلی فنول» می تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول های چربی را افزایش دهد و تاثیر قابل ملاحظه ای بر روند چاقی افراد داشته باشد.

خواص چای سبز:

چای سبز درکاهش بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان هایی مانند سرطان روده بزرگ و نشانه های افسردگی تاثیر به سزایی داشته باشد. همچنین فلاونوئیدها آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برگ چای هستند که رادیکا‌ل‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کنند و به سالم نگه‌داشتن سلول‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کنند. از دیگر فواید چای سبز این است که در کنترل فشار خون و متعادل کردن آب و املاح در بدن هم بسیار مورد توجه است. همچنین موجب تنظیم ضربان قلب می شود. چای سبز مواد مضر برای بدن را که در نتیجۀ اثرات آنها سنگ کلیه و مثانه ایجاد می شود، از بین می برد. چای سبز موجب آرامش و کاهش استرس  هم می شود

معایب چای سبز:

مصرف زیاد نوشیدنی‌هایی مثل چای به‌شدت مضر است و باعث می‌شود آب و الکترولیت‌ها از بدن دفع شوند. همچنین مصرف زیاد چای مشکلات تحریک‌پذیری و حساسیت‌های ویژه عصبی را هم در پی دارد.

موارد منع مصرف :

افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند نباید چای سبز استفاده کنند و افرادی که میگرن دارند باید میزان مصرف کمی داشته باشند.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 17 فروردین 1395 ساعت 10:31:472024 مشاهده