آشپزی رژیمی

خوراک قارچ و هویج بخارپز

کف ماهیتابه را با روغن چرب کنید. بهتر است از ماهیتابه رژیمی استفاده کنید. در صورت در دسترس نبود از ماهیتابه نچسب استفاده کنید تا مواد بدون سوختن بخارپز شوند  

آشپزی رژیمی

شیربرنج رژیمی

طرز تهیه شیربرنج : برنج را از پیش به مدت چند ساعت خیس کنید، سپس آب برنج را خالی کرده و به همراه 2 پیمانه آب یا یک پیمانه آب و یک پیمانه شیر داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا کمی پخته و نرم شود  

آشپزی رژیمی

سوپ چربی سوز مخصوص ماه رمضان

روش تهیه : مواد را داخل قابلمه ریخته نمک، فلفل و پودر کاری را به دلخواه اضافه کنید. سپس در ظرف را بسته تا مواد حدوداً ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شوند.

آشپزی رژیمی

حلوای هویج رژیمی

طرز تهیه: در یک قابلمه هویج و پودر استویا را همراه با آب ریخته و روی شعله گاز با حرارت متوسط می گذاریم. وقتی که آب به جوش آمد شعله گاز را کم کرده درب قابلمه را بسته و می گذاریم حدود یک ربع تا 20 دقیقه با هویج بپزد بعد در آخر گلاب و زعفران را به محلول اضافه می کنیم. ( شعله گاز باید بعد از آماده شدن نیز روشن باشد تا محلول گرم بماند.) در این فاصله آرد را الک کرده و در یک قابلمه دیگر می ریزیم. آن ر...

آشپزی رژیمی

حلوای آرد گندم رژیمی

طرز تهیه: این حلوا برای 2-4 نفر است. کل این حلوا 750 کالری دارد. آرد , روغن زیتون را  در حرارت هم میزنیم تا آرد رنگش عوض شود.

آشپزی رژیمی

آش جو مخصوص افطار

طرز تهیه آش جو: اول تمام حبوبات رو خیس کرده و بعد از چند ساعت می پزید. (بلغور و برنج رو باهم و نخود و لوبیا و عدس رو باهم). پیازها رو نگینی خرد کرده و تو قابلمه با روغن سرخ می کنید.  

آشپزی رژیمی

شله زرد رژیمی ویژه رمضان

طرز تهیه: برنج را پیمانه می کنیم و از ۶ تا ۷ برابر برنج آب در نظر می گیریم ( مقدار آب شله زرد بستگی به نوع برنج دارد چون برنج از لحاظ نوع با هم متفاوت است یعنی بعضی از برنج ها برای پختن به آب کمتر احتیاج دارد برخی بیشتر)  

آشپزی رژیمی

بيسکويت سبوس دار رژیمی

طرز تهیه بيسکويت سبوس دار: سبوس گندم، آرد الک شده و شکر را در ظرف متوسطي مي ريزيم و سپس کره را در آن مي غلتانيم و تخم مرغ ها را اضافه مي کنيم و آنقدر مخلوط مي کنيم تا خمير نرمي بدست آيد.  

آشپزی رژیمی

شیرینی تر شکلاتی

طرز تهیه شیرینی تر شکلاتی : پودینگ شکلاتی را مطابق دستور روی بسته‌بندی آماده کنید اما در یخچال قرار ندهید. ظرفی با حداقل عمق 3 سانتی متر انتخاب کنید و یک لایه بیسکویت ساده کف آن بچینید.