مقالات تغذیه

مراقبت‌ و کاهش عوارض ناشی از شیمی درمانی

شیمی درمانی (chemotherapy) از جمله روش‌های مهمی است که برای درمان سرطان انجام می‌شود. این اصطلاح مربوط به دارو‌هایی است که بر روی بیماری سرطان اثر می‌گذارد و یا پیشرفت این بیماری را مختل می‌کند. سلول‌های سرطانی همواره در حال پیشرفت در بدن هستند و این عمل جلوی رشد سلول‌های در حال تقسیم را می‌گیرد. برای نتیجه‌گیری بهتر از بعد از این روش درمانی، مراقبت...

مقالات تغذیه

آشنایی با علائم رسوب و شن ریزه در کلیه و روش‌های درمان آن

رسوب کلیه یکی از شایع‌ترین انواع مشکلات کلیه است که می‌تواند درد و ناراحتی زیادی را به همراه داشته باشد. در بسیاری از مواقع، این رسوبات جابه‌جا شده و از طریق مجاری ادرار دفع می‌شوند. این جابه‌جایی ممکن است با احساس درد و ایجاد آسیب در بافت کلیه و سایر قسمت‌ها توام باشد. مراجعه به‌موقع به پزشک و تشخیص زودهنگام این عارضه می‌تواند از صدمات احتمالی جلوگیری کند....

مقالات تغذیه

صبحانه چی بخوریم تا چاق شویم؟

خوراکی هایی که در صبحانه به شدت باعث اضافه وزن شما می شوند

مقالات تغذیه

علائم نارسایی کلیه چیست؟ راه های درمان دارویی و گیاهی آن

کلیه دو عضو در طرفین بدن و لوبیا شکل است و از میلیون‌ها نفرون تشکیل شده است. این نفرون‌ها وظیفه‌ی دفع مواد شیمیایی و سموم از بدن و جذب مواد غذایی را دارد. اگر اختلالی در این فعالیت ایجاد شود فرد مبتلا به نارسایی کلیه می‌شود. این نارسایی ممکن است به‌دلیل مشکلات در بافت و ساختار کلیه باشد یا در اثر بیماری در قسمت‌های دیگر بدن ایجاد شود. می توانید با متخصصان کلیه و...

مقالات تغذیه

راه های تشخیص و غذاهای کاهش اوره خون و کراتینین

متابولیسم پروتئین‌ها در بدن با تولید مواد زائد همراه است. اوره یکی از این مواد زائد است که در کبد تولید می‌شود و از طریق کلیه‌ها با ادرار دفع می‌شود. به‌هم‌خوردن میزان سوخت و ساز پروتئین‌ها یا میزان دفع آن باعث بالا یا پایین رفتن اوره در خون می‌شود. هر دو این عارضه‌ها نیازمند توجه فوری و درمان است. می توانید به متخصص خون، سرطان و انکولوژی مراجعه کنید.

مقالات تغذیه

آیا مشاوره قلب و عروق و دکتر تغذیه می تواند به درمان انواع درد قفسه سینه و تپش قلب کمک کند؟

عارضه تپش قلبی به حالتی گفته می شود که فرد با احساس افزایش ضربان قلب، احساس تپش قلب در ناحیه گردن و قفسه سینه گاهی همراه با تنگی نفس و احساس مور مور شدن را تجربه می کند، در حالت عادی پزشکان این عارضه را بیماری قلبی محسوب نمی کنند زیرا کاملا طبیعی است مگر اینکه در شرایط خاصی همراه با دیگر علائم در فرد ایجاد شود.

مقالات تغذیه

ترک عادت ریزه خواری و چگونه جلوی ریزه خواری را بگیریم؟

احساس ضعف و گرسنگی مداوم افراد را به ریزه خواری مبتلا می‌کند. اما باید بدانید که ریزه خواری عوارض و خطرات بسیار زیادی دارد و اثرات آن در طولانی مدت روی سلامت شخص ریزه خوار تاثیر می‌گذارد.

مقالات تغذیه

علائم کم کاری تیروئید در کودکان چیست؟

اختلالات مختلفی می‌توانند در عملکرد تیروئید اثر بگذارند. به‌عنوان مثال کم‌ کاری تیروئید در صورتی ایجاد می‌شود که این هورمون به‌اندازه کافی در بدن ترشح نشود. چهار عملکرد اصلی تیروئید شامل موارد زیر است. می توانید با متخصص اطفال گفت و گو کنید .

مقالات تغذیه

برای کاهش فشار خون چی بخوریم؟

فشار خون در واقع همان فشاری است که خون در حین حرکت به دیواره شریان وارد می‌کند. شریان‌ها خون را از قلب شما به سایر قسمت‌های بدن منتقل می‌کنند. اگرچه فشار خون در طول روز ممکن است به دلایلی بالا و پایین رود، اما فشار خون بالای مزمن اغلب نشانه‎ای از یک بیماری زمینه‎ای مانند مشکل قلبی یا کلیوی است.