تقریبا همه ما این تجربه را داریم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و در حالی که استرس یک قرار مهم را داریم، ناگهان در مقابل آیینه متوجه شویم که یک جوش بزرگ و وقت‌ ناشناس با ظاهری ناخوشایند روی بینی‌مان بیرون زده که شاید حتی بتواند موجب کاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

 

درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم.

 

 گاهی شاید بهتر آن باشد که داروهای گیاهی را برای درمان جوش صورت جایگزین داروهای شیمیایی و دست ساز کنیم. بهترین راه برای درمان جوش، متعادل کردن چربی پوست صورت است. بد نیست این نکات که در آسمونی برای شما آورده ایم رو به خاطر داشته باشید. امتحان کردنش اگر سودی نداشته باشه، حداقل مطمئنین که عوارض داروهای شیمیایی رو نداره.

 

ماسک ها و روشهای درمانی مناسب برای رفع جوش های صورت : (درمان جوش صورت )

 

1. پیاز و درمان جوش صورت:

دو سه عدد پیاز متوسط را پس از پوس کندن خرد کنید و در مقدار کمی آب بپزید , به طوری که پیاز کاملا پخته شود و آب در ته ظرف باقی نماند.

پیاز پخته شده را درون یک تکه پارچه  نخی نازک تمیز بپیچد و روی جوش ها بگذارید و پس از چند دقیقه موضع را بشویید.

 

دانه های سر سیاه و سفید در درمان جوش صورت:

گیاهانی چون بومادران , بابونه ,رازیانه و گزنه سفید ( از هر کدام یک قاشق غذا خوری) را در آب جوش بریزید, پس حوله ای به سر ببندید و به مدت ده دقیقه پوست را روی بخار آن نگه دارید. در این هنگام منافذ پوست شما باز شده و شما به آسانی می نوانید با یک پارچه تمیز و یا دستمال کاغذی پوست را در ناحیه دانه های سر سیاه به آرامی بفشارید و دانه ها را بیرون آورید و بعد صورت را با آب سرد بشورید تا منافذ پوست تنگ تر بشود..

 

2. عسل و دانه های سر سیاه برای درمان جوش صورت:

عسل نیز برای درمان جوش‌های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می‌کند.عسل افزودن به تقویت پوست و شفا بخشی ,پاک کننده خوبی است . عسل به عنوان ماده‌ای با خواص ضدعفونی‌کننده شناخته می‌شود و به از بین بردن عوامل میکروبی اطراف غدد چربی کمک می‌کند. وقتی میکروب‌ها کاهش پیدا می‌کنند سرعت بهبودی افزایش پیدا می‌کند.

 

یک قاشق غذا خوری عسل را به آرامی حرارت دهید و روی قسمت هایی از پوست که دارای دانه های سر سیاه است بگذارید , پس از 15 دقیقه با یک تکه پنبه و آب نیم گرم پوست خود را تمیز کنید و بعد بشویید.اگر لک نیز دارید از خوانه گندم( دو قاشق) به عسل اضاف کنید و بعد همین نحو عمل کنید.

نحوه‌ی استفاده:

قبل از استفاده از این ماسک صورت خود را با اب گرم بشویید تا منفذ پوست باز شود، سپس عسل را روی پوست خود بمالید و پی از 30 دقیقه ابتدا با آب گرم و بعد از برای بسته شدن منافذ پوست با آب سرد بشویید.     

نکته: علاوه بر این می‌توانید با افزودن پودر دارچین به عسل ماده‌ی سفت‌تری به‌ دست بیاورید و آن را شب تا صبح در هنگام خواب روی جوش بگذارید.

 

3. روغن ماهی:

روغن ماهی و لکه های قرمز پوست را تمیز کنید و بعد با مقداری روغن ماهی لایه ای از چربی رویش بکشید .یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

 

4. یخ:

برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند.

نحوه‌ی استفاده:

یخ را در تکه ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.

چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.

نکته: این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.

 

5. آبلیمو:

پوست خود را ترش کنید!

میکروب ها از ترشی خوششان نمی آید و از بروز جوش جلوگیری می شود.

برای ترش کردن پوست خود از قلیایی کردن آن با صابون خودداری کنید و به جای آن صورتتان را با ماست ترش،سدر،شیر مانده یا ترشیده و آبلیمو بشویید.همچنین می توانید آب ماست ترش را با کمی عسل مخلوط کرده و به عنوان ماسک استفاده کنید.

راه معجزه‌آسای دیگر برای خلاصی از جوش استفاده از آبلیموی تازه گرفته شده است. آبلیمو به عنوان میکروب‌کش ارگانیسم‌های میکروسکوپی دخیل در ایجاد جوش را می‌کشد و علاوه بر این با خاصیت جمع‌کنندگی‌ای که دارد باعث می‌شود چربی‌های تجمع یافته بیرون رانده شوند. برای استفاده از لیمو چند راه دارید.

نحوه‌ی استفاده:

پیش از خوابیدن از یک گوش‌پاک‌کن استریل پنبه‌ای استفاده کنید و آبلیمو را روی جوش بمالید.

نکته: برای جوش‌های جدی‌تر مخلوطی از پودر دارچین و آبلیمو درست کنید و شب قبل از خواب روی جوش بمالید و بگذارید تا صبح بماند. این کار به از بین رفتن سریع جوش کمک می‌کند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

 

6. خمیردندان راه‌حل جوش‌های آب‌دار:

خمیردندان برای درمان جوش فوق‌العاده است. اگر به عنوان روشی بعد از یخ گذاشتن استفاده شود سریع‌ترین اثر را دارد. لازم است که حتما از خمیردندان‌های سفید‌رنگ و غیرسفید‌کننده استفاده کنید. همچنین از انواع خمیردندان‌های ژل‌مانند استفاده نکنید.

نحوه‌ی استفاده:

قبل از اینکه جوش روی صورت‌‌تان جا خوش کند کمی خمیردندان سفید را روی آن ناحیه بمالید و بگذارید حین خواب شبانه آنجا بماند.

وقتی بیدار شدید با آب سرد آن را بشویید. در صورتی که قرار نیست خانه را ترک کنید می‌توانید این کار را در میانه‌ی روز دوباره تکرار کنید.

برای اینکه این روش فایده‌ای داشته باشد خمیردندان حداقل باید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.

نکته: خمیردندان می‌تواند برای پوست ایجاد حساسیت کند، بنابراین مهم است که از این روش با احتیاط و به شیوه‌ی درست استفاده کنید.

 

7. از بخور استفاده کنید:

استفاده از بخور گرم به علت باز کردن منافذ پوستی و بیرون ریختن مواد زايد از آن، فواید فوق‌العاده‌ای برای پوست افرادی که از جوش رنج می‌برند به همراه دارد.

نحوه‌ی استفاده:

یک ظرف بزرگ را با آب داغ پر کنید، سپس صورت خود را در نزدیکی دهانه‌ی ظرف قرار دهید به طوری که بخار آب به پوست‌تان برسد.

به هیچ عنوان پوست‌تان را در تماس با آب داغ قرار ندهید، زیرا ممکن است منجر به سوختگی شود.

نکته: بخور را به مدت ۳۰ دقیقه ادامه دهید و سپس به پوست‌تان مرطوب‌کننده بمالید.

 

8. روغن درخت‌ چای:

روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود.روغن درخت چای درمان‌کننده‌ی حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است. روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکروب‌هایی می‌رود .این روغن همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید آنها را بهبود می‌دهد.

نحوه‌ی استفاده:

گلوله‌ی پنبه‌ای را در روغن درخت چای غوطه‌ور کنید و بر موضع جوش بمالید. بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

راه دیگر مخلوط کردن چند قطره از این روغن در یک قاشق ژل آلوئه‌ورا است. مخلوط به دست آمده را روی جوش‌ها و سایر نقاط مشکل‌دار پوست‌تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

نکته: اگر پوست شما حساس است نباید از روغن درخت چای استفاده کنید.

 

9. سیر:

سیر گیاهی است که به علت مزه‌ی عالی و فایده‌های پزشکی مورد توجه است. سیر دارای خواص اثبات شده‌ی قوی ضدباکتریایی، تقویت سلولی و ضدویروس است و به عوامل بیماری‌زای مسری حمله‌ می‌کند. سیر همچنین در تقویت قوای جسمی نقش دارد.

سیر خام در طب قدیمی هند، آیوروِدا، یکی از بهترین درمان‌ها برای جوش‌های رسیده برشمرده می‌شود و طبیبان آیورودا بر سر خواص سیر در درمان جای جوش‌ها و همچنین در جلوگیری از عود مجدد جوش قسم می‌خورند.

بدون در نظر گرفتن گزارش‌های طب آیورودا درباره‌ی سیر، به اندازه‌ای افراد مختلف به فواید خوردن سیر خام در پیشگیری و درمان جوش‌ اشاره‌ کرده‌اند که می‌توان آن را درمانی عالی برشمرد. سیر این ماده‌ی ضدویروس، ضدقارچ و ضدسرطان برای درمان سریع جوش‌ها کارساز است. همچنین سولفور موجود در سیر به تسریع فرایند بهبودی جوش کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

یک حبه سیر را دو نیم کنید.

سیر را روی جوش بمالید و بعد از ۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

نکته: خوردن روزانه‌ی یک حبه سیر خام به پاک‌سازی خون‌تان نیز کمک می‌کند. اما توجه کنید که در مصرف سیر خام زیاده‌روی نکنید تا معده‌ی شما اذیت نشود.

 

10. جوش‌شیرین (بی‌کربنات سدیم):

جوش‌شیرین راه‌حل خانگی مفید دیگری برای درمان جوش است که با لایه‌برداری پوست و باز‌ کردن راه تخلیه‌ی چربی و سلول‌های مرده جوش‌ها را از بین ‌می‌برد. جوش‌شیرین کاربردهای فراوانی دارد. می‌توان از آن به عنوان ضدبو، به عنوان خمیردندان و در محلول‌های مختلف خانگی برای لایه‌برداری پوست استفاده کرد.

التهاب جوش زمانی که سلول‌های پوست و ارگانیسم‌های کوچک در کنار هم جمع می‌شوند و یک جوش متورم را ایجاد می‌کنند، شکل می‌گیرد. التهاب پوست علاوه بر اینکه توجه دیگران را به خود جلب می‌کند می‌تواند واقعا دردناک باشد.

بخشی از قدرت جوش‌شیرین در مراقبت از پوست به این دلیل است که قادر است به عنوان بخشی از درمان التهاب پوست و در یک برنامه‌ی درمانی به کار رود. مثلا از مواد معمولی موجود در آشپزخانه می‌توان برای درست کردن ماسک‌های قوام‌دار با پایه‌ی جوش‌شیرین استفاده کرد. ماسک‌های خانگیِ پوشاننده‌ی صورت که با جوش‌شیرین درست شوند می‌توانند به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی کمک کنند.

نحوه‌ی استفاده:

جوش‌شیرین را با مقداری آب و آبلیمو مخلوط کرده و یک خمیر باقوام درست کنید.

پوست خود را به دقت بشویید و در حالی که نم‌دار است خمیر را در نواحی مشکل‌دار پوست بمالید، آنگاه چند دقیقه تا زمانی که خمیر روی پوست شما خشک شود صبر کنید.

صورت‌ خود را با آب گرم بشویید.

برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید این فرایند را دوبار در روز تکرار کنید.

نکته: هرگز جوش‌شیرین را بیشتر از چند دقیقه‌ی محدود روی پوست رها نکنید، زیرا ممکن است موجب خشکی و حساسیت شود.

 

11. خیار:

خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین‌هایی چون A ،C و E است. علاوه‌ بر این خیار دارای خواص خنک‌کنندگی و تسکین پوست است. در کشورهای خاورمیانه و آسیایی آب خیار برای خنک کردن بدن و پوست‌، درمانی متمایز به شمار می‌رود. آب خیار همچنین برای ترمیم پوست مفید است و به خصوص زمانی که روی پوست به کار رود در کاهش التهاب پوستی نقش دارد.

 

 

نحوه‌ی استفاده:

روش 1: یک خیار کوچک را با یک پیمانه جو دو سر ، کوبیده و به صورت خمیر در بیاورید. یک قاشق  از این خمیر را ، با یک قاشق چایخوری ماست ، مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید.                          

روش 2: خیار را خرد کنید روی آن آب بریزید و بگذارید به مدت ۶۰ دقیقه بماند. مواد داخل خیار مثل ویتامین A، پتاسیم و کلروفیل در آب منتشر می‌شوند.آب حاصل را صاف کنید و برای نوشیدن یا شستن صورت استفاده کنید.

روش 3: یک خیار کامل را بکوبید، آب آن را کشیده و با یک قاشق سوپخوری شکر ، کاملا مخلوط کنید.آن را  روی صورت گذاشته و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشویید.                            

نکته: این ماسک خنک و نرم کننده، به شما کمک می کند تا پوست صورت که بر اثر جوش زبر شده، نرم و لطیف شود و به تمیزی آلودگی‌ها و باکتری‌ها از مجاری پوست کمک می‌کند.

 

12. سرکه‌ی سیب:

هفته ای یک یا دو بار ماساژ با مواد اسیدی نظیر سرکه سیب در کاهش چربی پوست و بهبود جوشها موثر است.

وقتی می‌خواهید جوش‌های‌تان را درمان کنید، سرکه‌ی سیب را به عنوان ماده‌ای قدرتمند به حساب آورید. چرا؟ زیرا ارگانیسم‌های کوچکی که تمام این مشکلات را پدید آورده‌اند با سرکه‌ی سیب نابود می‌شوند. سرکه‌ی سیب با خواص قلیایی خود، pH سطح پوست شما را به تعادل می‌رساند و در این شرایط باز هم رشد میکروب‌ها سخت‌تر می‌شود. نکته‌ی آخر اینکه سرکه‌ی سیب با خواص منقبض‌کننده‌ی خود مانند آبلیمو کمک می‌کند که چربی تجمع‌یافته در منافذ پوستی بیرون رانده شود. به یاد داشته باشید که با زیاده‌روی در استفاده از سرکه روی پوست، آن را بیش از اندازه خشک نکنید.

نحوه‌ی استفاده:

صورت‌تان را با آب شسته و با حوله خشک کنید. یک پیمانه سرکه را با ۳ پیمانه آب مخلوط کنید، سپس گلوله‌ی پنبه‌ای را در آن فرو ببرید و مشخصا روی نقاطی از پوست که مشکل دارد بمالید.

حداقل به مدت ۱۰ دقیقه پوست را به حال خود بگذارید، همچنین می‌توانید بگذارید سرکه یک شب تا صبح روی پوست‌تان بماند. هر روز چند مرتبه این کار را تکرار کنید.

نکته: پس از استفاده از این درمان از تونر پوست استفاده کنید. تونر یک پاک‌کننده‌ی رقیق پوست است که از مواد غیرالکلی ساخته می‌شود و به همین دلیل خشکی پوست ایجاد نمی‌کند.

                    

13. ماست:

ماست غذایی دلپذیر است که به عنوان وعده‌ی صبحانه و همچنین میان‌وعده عالی است. ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده‌های شگفت‌آوری دارد. سالیان دراز است که به دلیل همین فواید عالی، برای بهبود پوست از آن استفاده می‌شود.

هنوز هم در هند از ماست به عنوان راهی عالی در درمان جوش و کاهش التهاب آن استفاده می‌شود. کلئوپاترای مصر باستان به حمام‌های روزانه‌ای با شیر ترشیده که به او پوستی درخشان و جوان می‌بخشیده است معروف است. شما هم می‌توانید برای از بین بردن جوش‌ها از ماست استفاده کنید.

نحوه‌ی استفاده:

مقداری ماست را با آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست‌تان بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید.

نکته: باید از این مخلوط روزی دوبار استفاده کنید.

                      

ماسک مخمر ماست برای پوست های چرب      

                      

پوست های چرب، مستعد جوش هستند.این داروی خانگی چربی اضافی پوست را کاهش می دهد و به از بین بردن جوش ها ، کمک می کند.برای تهیه این ماسک ، یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست ، مخلوط کنید تا رقیق شود.بولدن می گوید:مخلوط را ، مستقیما روی قسمت های چرب صورت ، بگذارید و بعد از 15-20 دقیقه ، پوست خود را ، ابتدا با اب گرم و سپس برای بسته شدن منافذ پوست ، با اب سرد بشویید.    

 

14. آسپرین:

آسپرین یک مسکن است و البته از آن برای تسکین جوش هم می‌توان استفاده کرد. اکثر ما معمولا قرص‌های تسکین سردرد را در خانه داریم.

نحوه‌ی استفاده:

سر راست‌ترین راه برای استفاده از آسپرین در درمان جوش ساختن خمیری با یک سهم آسپرین و سه سهم آب است. زمانی که خمیر سفت شد آن را روی جوش‌ها بمالید. حدودا ۳۰ دقیقه بعد این خمیر خشک می‌شود و پایین می‌ریزد. بعد از آن می‌توانید صورت‌تان را بشویید.

نکته: روزی یک بار این درمان را انجام دهید.

 

15. ژل آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا نه تنها با کاهش التهاب پوست احساسی عالی به شما می‌دهد، آزردگی و قرمزی جوش را از بین برده و پوست‌تان را درخشان و صاف می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

ژل آلوئه‌ورا را به جوش‌ها بمالید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند.

نکته: بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

 

16. روغن زیتون:

روغن زیتون حاوی ویتامین، آنتی‌اکسیدان و آهن است. این روغن به دلیل خاصیت تسکین‌دهندگی پوست به ترمیم جای جوش کمک می‌کند.

نحوه‌ی استفاده:

برای از بین بردن جای جوش‌ها باید پیش از رفتن به رختخواب از روغن زیتون استفاده کنید.

مقداری روغن زیتون بردارید و به صورت خود ماساژ دهید. بیش‌تر روی جای جوش‌ها تمرکز کنید.

ماساژ روغن به پوست را به مدت چند دقیقه تا زمانی که حس کنید روغن جذب پوست شده ادامه دهید.

پارچه یا حوله‌ای تمیز را در آب گرم فرو ببرید.

حوله‌ی گرم را روی صورت‌تان بگذارید تا بخار به آن برسد.

چربی باقی مانده را به آرامی و نه با سابیدن از روی پوست پاک کنید.

نکته: بعد از یکی دو دقیقه صورت‌تان را با آب معمولی بشویید.ی رویش بکشید .یکی دو ساعت بعد پوست را با آب نیم گرم بشویید.

 

17. پاک کننده صورت انگور:  

برای داشتن یک پاک کننده صورت ، فقط کافیست چند حبه انگور تازه را ، از یخچال برداشته ، آن ها را از وسط نصف کنید و روی صورت  و گردن خود بمالید. سپس صورت خود  را،  با آب سرد بشویید.      

                   

18. جو دو سر برای صورت:                           

جو دو سر طبعا آرام بخش است و این ماسک ساده، می تواند به از بین رفتن جوش ها کمک کند. دو قاشق چایخوری جو را ، با یک قاشق چایخوری جوش شیرین ، مخلوط کنید و تا جایی که به شکل خمیر در بیاید ، به آن آب اضافه کنید.خمیر را به آرامی روی صورت بمالید، بعد از مدتی ،  صورت را با دقت بشوئید.            

   

19. ماسک لیمو وتخم مرغ :                    

 این ماسک یک درمان عالی برای از بین بردن جوش ها و قابل استفاده برای انواع پوست هاست.آب نصف لیمو را با سفیده تخم مرغ، مخلوط کنید.توصیه کوک بولدن این است که ماسک را شب روی صورت بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید.اطمینان یابید که مخلوط داخل چشم و دهان نرود.

                         

20. ماسک زردچوبه :                    

در هندوستان مرسوم است که عروس ها برای داشتن صورتی زیبا قبل از عروسی ، از ماسک زردچوبه، استفاده می کنند.مواد لازم برای تهیه این ماسک،  در همه ادویه فروشی ها و فروشگاهای مواد غذایی موجود است.                                 

 نصف پیمانه آرد نخود ، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید ، را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام ، مخلوط کنید.به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید و بگذارید برای 5-10 دقیقه روی صورت بماند. سپس با فشار دست ، ماسک را از صورت جدا کرده و با آب ، تمیز بشویید.                           

ماسک های خانگی، به جوان شدن و از بین رفتن جوش ها، کمک می کند و مواد لازم برای تهیه این جوش ها در آشپزخانه شما، یافت می شود. یک یا چند روش درمان را امتحان کنید و نتیجه ان را روی پوست خود ببینید.

 

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

 

 راههای درمان دیگر:

 

ازخوردن چربی هایی که دمای ذوبشان بیش از 37 درجه سانتی گراد است، پرهیز کنید . بیش تر از روغن های مایع استفاده کنید.

 

 از خوردن قند و شکر سفید، شیرینی های تازه و خامه دار اجتناب کنید.

 

 روی غذاهای چرب، کمی دارچین بپاشید تا از چربی آن بکاهد.

 

 برای زیبایی و شفافیت پوست،خوردن خیسانده برگ هلو و زردآلو بسیار موثر است.

 

عرق کاسنی و کاهو کبد را صاف کرده و پوست را شفاف می کند.

 

 خوردن یک لیوان شیر در روز ضروری است. ( مخصوصا برای کسانی که درشهرهای بزرگ زندگی می کنند و در معرض آلودگی هوا قرار دارند.)

 

شاید اسم این گیاه خودرو را که در اکثر بیابان های ایران می روید نشنیده باشید: ” ریشه گیاه بابا آدم ” که جوشانده برگ آن بهترین درمان برای درخشندگی پوست است.

 

ورزش کنید. ورزش حتی جوش صورت را نیز خوب می کند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود که نتیجه آن شادابی پوست و بهبود جوش هاست.

 

همچنین برخی محلول ها و ترکیبات تجویز شده توسط پزشک با توجه به نوع پوست و جوش.

 

لایه برداری پوست و لیزر درمانی.

 

آنتی بیوتیک ها هم گاها در درمان موثر خواهند بود.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 13 اسفند 1395 ساعت 12:34:011427 مشاهده