به کنکوری ها توصیه می شود در این روزهای پایانی تا آزمون سراسری به منظور نگه داشتن قندخون خود در حد طبیعی آب و مایعات را به کافی مصرف کنند.شیر و مصرف میوه ها بخصوص میوه های تازه نظیر سیب، موز وزردآلو را به عنوان میان وعده برای بهتر کار کردن حافظه به کنکوری ها توصیه کرد. مصرف میوه های خشک را برای حفظ قند و آهن خون مناسب است. به کنکوری ها توصیه می شود در جلسه کنکور نیز به جای مصرف شکلات و کیک و ... از توت خشک، انجیر خشک و خرما استفاده کنند.
مصرف انواع مغز ها نظیر پسته، بادام، سویا و ... را در روز های باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به منظور تقویت و بهره گیری مناسب از حافظه مفید ارزیابی کرد. مصرف بیشتر ماهی را در روز های باقیمانده تا آزمون سراسری به کنکوری ها توصیه کرد. مصرف انواع حبوبات نظیر عدسی، ماش، خوراک لوبیا چیتی و... به همراه لیموترش تازه می تواند در بهبود عملکرد کنکوری ها مناسب باشد. مصرف انواع چای، قهوه، نسکافه، شکلات ها و آبنبات های رنگی در این روزهای پایانی تا کنکور سراسری به حداقل میزان خود برسد و کنکوری ها از دمنوش هایی نظیر گل گاوزبان به همراه نبات استفاده کنند.مصرف عرقیاتی نظیر عرق بهارنارنج و بادرنجبویه به تنهایی یا به همراه شربت های معمولی برای کاهش میزان استرس کنکوری ها مناسب می باشد. مصرف لبنیات می تواند نقش موثری در سازماندهی اطلاعات در مغز داشته باشد، مصرف لبنیات کم چرب نظیر شیر و ماست، لقمه های نان و پنیر و گردو را به کنکوری ها توصیه کرد. کرد در صبح روز کنکور از یک صبحانه حاوی پروتئین و کلسیم استفاده کنند تا کارایی مغز آن ها در حد مناسبی باشد.
مصرف نان و پنیر و گردو به همراه چند عدد خرما، مصرف شیر برنج یا فرنی به همراه یک قاشق عسل یاچند عدد خرما ومصرف تخم مرغ را بهترین صبحانه ها برای روز کنکور دانست.از صبح روز کنکور از مصرف چای غلیظ، مربا، نان شیرینی، قند و شکر و ... خودداری کنند، چرا که مصرف این مواد سبب افت قند خون در جلسه کنکور خواهد شد. قبل از حضور در جلسه کنکور از يک عدد ميوه تازه، مقداري آب ميوه طبيعي، چند عدد بيسکويت يا خرما مي‌توانند استفاده کنند.
همچنين خوردن بيش از حد مواد قندي توصيه نمي‌شود. شب قبل از کنکور از خوردن غذاي چرب و حجيم پرهيز و به يک شام میل نمائید. همچنين از خوردن ماست و دوغ خودداري نمايند. براي داشتن يک خواب آرام مي توانند يک ليوان شير ولرم قبل از خواب بنوشند. داوطلباني که نوبت بعدازظهر کنکور دارند براي وعده غذايي نهار مي توانند از يک غذاي سبک استفاده کنند. همچنین خواب خوب تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد.
 
 
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 09:42:391900 مشاهده