رژیم غذایی باید با برنامه ریزی همه جانبه همراه باشد بطوری که در عین لاغری و کاهش وزن میزان مواد مورد نیاز بدن هم تامین شود. دریافت میوه و سبزی می تواند موجب افزایش حس سیری و کاهش گرسنگی شود. در واقع مواد غذایی سرشار از فیبر مثل میوه و سبزیجات نه تنها شما را لاغر می کنند بلکه باعث می شوند که شما لاغر بمانید. بعضی از میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند که واقعاً موجب سوزاندن چربی می شود.
میوه های لاغر کننده!
زردآلو :
زردآلو میوه ای کوچک است، اما تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. زردآلو یکی از میوه هایی است که می تواند نقش پررنگی در رژیم های لاغری کم چربی داشته باشد. زردآلو دارای حجم زیادی فیبر است که غیر محلول هستند و می توانند آب را جذب کرده و به ایجاد حس سیری کمک کنند.
لیموترش:
لیموترش زردرنگ و لیموترش سبز رنگ جزو میوه‌هایی هستند که باعث لاغری می‌شوند. این میوه‌های ترش حاوی کالری اندکی هستند. در واقع هر 100 گرم لیموترش کمتر از 20 کالری دارد. لیموترش فاقد چربی و کلسترول است و کربوهیدرات کمی نیز دارد. این مرکبات ترش و مفید باعث تمیزی بدن و دفع توکسین‌های آن می‌شوند.
آوکادو:
چربی موجود در آوکادو مانع جذب چربی در بدن می شود. به خاطر داشته باشید این میوه چرب و سنگین است و مصرف یکدانه از آن در طی روز کافی است.می توانید یک یا دو قطعه از آوکادو را به سالادتان اضافه کنید.
سیب :
این میوه می تواند به دو شیوه موثر و متفاوت موجب کاهش وزن شود. این میوه سرشار از فیبر هست که به افزایش میزان متابولیسم کمک می کند. و شما را در فاصله دو وعده غذایی سیر نگه می دارد.
گریپ فروت:
شما را از گرفتن رژیم قدیمی گریپ فروت منع می کنیم. اما این بدین معنی نیست که از این شاه میوه ی چربی سوز صرف نظر کنیم. گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام نارینجنین است که موجب تثبیت سطح انسولین می شود. خوردن گریپ فروت اشتها را کاهش داده در حالی که سوزاندن چربی را آسانتر می کند.
- انار:
انار سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که سموم را از بدن دفع می کند. این نوع از آنتی اکسیدانها پلی فنول نام دارند. براساس تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا این نوع از آنتی اکسیدانها متابولیسم بدن را بالا می برند. انار از رسوب چربی در شریانها جلوگیری کرده و اشتها را کاهش می دهد.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 29 آذر 1394 ساعت 10:13:111516 مشاهده