انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است.این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می پیچد و بالا می رود.
انواع  انگور:
از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه میشود یکی انگور یاقوتی است به رنگ قرمز مایل به قهوه ای با خوشه های نسبتا” بزرگ با دانه های کوچک به اندازه ی نخود که انگورِ نوبر میدان های تره بار است. همچنین انگور عسگری با دانه های سبز بیضی و نیز انگور بی دانه ی مهتی خانی، ریش بابا، ایته(دانه بزرگ هسته دار) انگور سیاه، انگور پشت سبز و بنفش به نام صاحبی و انگور شکر شیراز می توان نام برد.
ترکیبات شیمیایی انگور:
برگ مو :دارای ساکارز ، لوولز Levulose ، اینوزیت Inosite ، مواد نشاسته ای و تعدادی اسیدهای آلی است.
دم خوشه انگور :دارای تانن ، مواد رزینی ، تارتارات پتاسیم و اسید های آلی است ..
غوره میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترش می باشد . غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک ، اسید فرمیک ، اسید سوکسینیک Succinique Acid ، اسید اگزالیک ، اسید گلوکولیک Glucolique Acid و قند می باشد .
مواد تشکیل دهنده میوه انگور به صورت زیر است:
 آب 75 گرم
پروتئین 1/3 گرم
مواد قندی 20 گرم
کلسیم 12 میلی گرم
 فسفر 0/4 میلی گرم
آهن 0/4 میلی گرم
 سدیم 3 میلی گرم
 پتاسیم 175 میلی گرم
 ویتامین آ 100 گرم
ویتامین ب 1 0/05 میلی گرم
 ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم
 ویتامین ب 3 0/3 میلی گرم
 ویتامین ث 4 میلی گرم
خواص انگور:
 انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. انگور یكی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و خاصیت ضد عفونی كنندگی دارد. انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می كند .افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند . انگور برای سلامتی قلب ، ریه و كلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است .
 

 

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 22 تیر 1395 ساعت 11:35:491268 مشاهده