گیاهان باعث کاهش استرس ها و تنش می شوند. به طور کلی به گیاهان و ادویه هایی باعث آرامش اعصاب می شوند.
چای بابونه:
 بابونه می تواند به تقویت حافظه، تقویت اعصاب، آرامش بخش و خواب آور، ضد تشنج، درمان اضطراب و استرس، درمان سرگیجه همچنین خواص قلب و عروقی اشاره کرد. همچنین شامل گشاد کننده عروق قلبی، پایین آورنده فشار خون، بهتر کردن خون رسانی به مغز و کلیه و . . .) رقیق کردن خون و کمک کننده به کم خونی اشاره کرد.
 چای میوه گل نسترن:
 سرشار از ویتامین ث بوده، در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثراست. میوه گل نسترن، فشارخون را کم کرده؛ ورم و درد کلیه را التیام و آن را شستشو می دهد؛ معده را تقویت می نماید.
 چای سفید:
چای سفید مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می شود خواص بی شماری دارد و برای سلامتی مفید است. چای سفید کاهش دهنده ی کلسترول و فشارخون، ضدویروس و ضدباکتری، تقویت کننده ی لثه، کاهش دهنده ی قندخون، ضدسرطان، آرام بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا می باشد.
 چای گزنه:
 گزنه درکاهش قند خون بسیار مفید است. این گیاه چربی خون را پایین می آورد؛ و با شستشوی کلیه، بـسـیـاری از بـیماری هایش را بهبود می دهد.گزنه، همچنین، ضدّ سرطان، ضدّ خونریزی، زیادکننده شیرمادر، برطرف کننده خستگی، ضدّ ریزش موی سر و مفید در درمان بیماری های پروستات است.
دمنوش بادرنجبویه:
بادرنجبویه یا همان گیاه ملیسا باعث هضم راحت شده و اعصاب را آرام می کند. این گیاه همچنین برای تنظیم عملکرد تیروئید نیز مفید است. بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده ی آن نیز آرامش بخش است و با اضطراب مقابله می کند.
دمنوش آرامش هل
هل سیستم عصبی، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می کند. علاوه بر این برای تقویت هوش و افزایش قدرت جنسی مفید است. در طب چینی از آن برای مقابله با مشکلات معده و روده ها استفاده می کنند. افزودن هل به دمنوش باعث آرامش بیشتر می شود
دمنوش آرامش دارچین
این ادویه برای تنظیم قند خون مفید است و خواص ضداسپاسمی دارد. دارچین ضد میکروب و ضد التهاب بوده و انرژی را افزایش می دهد.
دمنوش آرامش چای به لیمو- زیرفون:
 طبیعت این چای گرم بوده؛ در درمان سرماخوردگی، تشنّج، نقرس، دردهای سیاتیکی، غلظت خون، روماتیسم، بی خوابی های شبانه، میگرن، اضطراب، طپش قلب، سردرد، آسم، فشارخون و اسهال موثراست؛ همچنین این چای، تقویت کننده حافظه، شستشودهنده کلیه و مقوی معده است. مصرف این چای به علّت دارا بودن زیرفون، برای خانم های باردار ممنوع است.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 21 مرداد 1395 ساعت 09:18:382373 مشاهده