ژلاتین یک ماده غیر معمول است که اغلب از مواد حیوانی بدست می آید: پوست، استخوان ها، بافت های همبند ماهی، مرغ و گاو. به نظر عجیب است؟ با این حال این ماده را در کیک میوه ای، ژله، و بسیاری از غذاهای دیگر می بینیم. بر اساس یک پژوهش جدید، این همان ماده ایست که برای داشتن مفاصل سالم تر به آن نیاز دارید.

در یک پژوهش، آنها ۸ جوان سالم را انتخاب کردند وتاثیر استفاده از مکمل ژلاتین غنی از ویتامین سی را قبل از اجرای حرکات پر شدت بررسی کردند.

بعد از ورزش، میزان آمینو اسیدهای خاصی تست شد که نشان می دهد بدن از کلاژن موجود در ژلاتین برای ساختن تاندون ها، استخوان ها، رباط ها و سایر بافت های هم بند استفاده می کند. محققان کشف کردند که مکمل ژلاتین این آمینو اسیدها و سایر نشانگرها را افزایش داده، که نشان می دهد بدن قطعا از ژلاتین برای تولید کلاژن لازم برای تقویت بافت های همبند استفاده می کند.

برای مشاهده عملکرد ژلاتین در عمل، محققان آن را بر روی رباط هایی که در محیط آزمایشگاهی در حال رشد هستند تست کردند. به لطف این مکمل، بافت های هم بند مهندسی زیستی شده نیز از تولید بیشتر کلاژن سود می برند.

ژلاتین حاوی مواد غذایی است که بدنتان برای ساخت کلاژن (پروتئینی که باعث انعطاف پذیری بافت های هم بند، استخوان ها و پوست می شود) به آن نیاز دارد. تولید طبیعی کلاژن با افزایش سن کاهش پیدا می کند، بنابراین اگر به طریقی تولید کلاژن را افزایش دهید (هم چون استفاده از مکمل کلاژن) یک قدم ضروری برای کاهش تاثیرات عضله ای- اسکلتی افزایش سن است.

اما افزودن ویتامین سی حتی تاثیرگذاری آن را بیشتر می کند. به جز آمینو اسیدها، برای تولید کلاژن بدن به ویتامین سی نیز نیاز دارد. با اضافه کردن ویتامین سی به ژلاتین، تاثیر گذاری این مکمل بیشتر می شود – در نتیجه استفاده از این مکمل میزان کلاژن افزایش یافت.

اگر دنبال راه جدیدی هستید که سلامت مفاصل را بهتر کنید، سعی کنید از مکمل ژلاتین غنی از ویتامین سی استفاده کنید. می توانید در خانه محصولات ژلاتینی درست کنید، می توانید از آن بدون طعم استفاده کنید و به آن غذاهای غنی از ویتامین سی اضافه کنید هم چون میوه خانواده مرکبات یا گوجه. براث استخوانی یا سایر غذاهای همراه با استخوان درست کنید که تولید طبیعی ژلاتین را از مغز استخوان افزایش می دهد. کمی ژلاتین بیشتر در زندگی می تواند راز داشتن مفاصل و بافت های همبند سالم تر باشد.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت 12:59:161035 مشاهده