بر اساس پژوهشی که جدیدا انجام شده، مصرف مکمل رژیمی ویتامین دی تناسب اندام را افزایش می دهد (در این پژوهش ارتباط بین سطح ویتامین دی و مسائل مربوط به سلامت، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع ۱، سلامت اسکلتی عضلانی، سرطان و سفت شدگی بافت ها مورد بررسی قرار گرفته). فشار خون بالا و سطح هورمون تنش، کورتیزول، در گروهی که کپسول ویتامین دی مصرف کردند کاهش یافت.

هم چنین در پژوهش های ورزشی گروهی که ویتامین دی مصرف می کردند، برای مدت طولانی تری می توانستند ورزش کنند. اعضایی که به مدت دو هفته ویتامین روزانه دریافت می کردند شاهد پیشرفتی در تناسب اندام بودند که باعث می شد با فشار کمتر و به مدت طولانی تر ورزش کنند. در آزمایش فیتنس، افرادی که داوطلبانه ویتامین دی مصرف می کردند، می توانستند ۳۰% بیشتر دوچرخه بزنند.

توصیه شده است اسکاتلندی ها ویتامین D مصرف کنند چون چندان در معرض تابش خورشید نیستند. منابع ویتامین دی در ماهی های چرب و لبنیات یافت می شود اما مطمئنا جذب کافی آن تنها از طریق مواد غذایی سخت است. از آنجایی که ویتامین D سطح کورتیزول را کاهش می دهد، می تواند از لحاظ تکنیکی عملکرد ورزشی را ارتقا دهد و همینطور خطر سیستم قلبی عروقی را کاهش دهد.

در مقایسه با گروهی که شبه دارو به آنها داده شد، گروهی که ویتامین و مواد معدنی دی مصرف می کردند فشار خون کمتر، و سطح پایین تر هورمون استرس کورتیزول را در ادرار داشتند، و همینطور افراد بالغ فشار خون کمتری داشتند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت 01:04:051016 مشاهده