مقالات تغذیه

کاهش وزن در خواب

آیا قبل از خوابیدن و چرت زدن ، خود را با هله هوله مشغول می کنید؟ محققین دانشگاه فلوریدا متوجه شده اند ،مردانی که30 گرم پروتئین قبل از خواب و صبحانه ،مصرف می کنند ، نسبت به کسانی که مصرف نمی کنند انرژی بیشتری دارند و این انرژی بیشتر مانع از گرسنگی و به دنبال آن چاقی شان می شود ، همچنین پروتئین می تواند به تقویت و بهبودی عضله نیز کمک کند.

مقالات تغذیه

۱۰ دلیل پنهان که می‌گوید چرا رژیم لاغری شما جواب نمی‌دهد

گاهی شما برای کاهش وزن کارهایی انجام می‌‌‌‌‌دهید؛ اما این کارها به شما کمکی نمی‌کنند. آیا اشتباهی کرده‌اید؟ در ادامه به دلایل پنهانی اشاره خواهیم کرد که رژیم غذایی‌تان را خراب می‌کنند.

مقالات تغذیه

بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به کم کاری تیروئید

کم‌کاری تیروئيد، به حالتی گفته ‌می‌شود که بدن به اندازه‌ی کافی هورمون تیروئید تولید نمی‌کند. هورمون تیروئيد به کنترل رشد، ترمیم و سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. درنتیجه افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید ممکن است خستگی، ریزش مو، افزایش وزن، احساس سردی، ناامیدی و نشانه‌های دیگری را تجربه کنند. ۱ تا ۲ درصد از مردم در سرتاسر دنیا به کم‌کاری تیروئيد دچار می...

مقالات تغذیه

رژیم یویویی چه عوارضی به‌دنبال دارد؟

رژیم یویویی که با نام رژیم «چرخه‌ی وزنی» هم شناخته می‌شود، الگویی‌ است شامل: کاهش وزن، افزایش وزن و گرفتن دوباره‌ی رژیم. در این فرایند وزن شما مدام مانند یویو بالا و پایین می‌رود، به همین علت است به آن رژیم گرفتن یویویی می‌گویند. این نوع رژیم گرفتن تا حدودی رایج است و حدود ۱۰درصد مردان و ۳۰درصد زنان این فرآیند را تجربه کرده‌اند.

مقالات تغذیه

3 روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

متابولیسم چیست و چگونه می‌توان آن را افزایش داد؟ سوخت و ساز بدن یا متابولیسم فرایندی بیوشیمیایی است که در بدن هر موجود زنده‌ای برای ادامه‌ی حیات رخ می‌دهد. بالا یا پایین رفتن نرخ متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن روی کاهش یا افزایش وزن اثر مستقیم دارد. بنابراین برای کنترل وزن و حفظ بافت عضلانی باید بتوانید افزایش سوخت وساز بدن (متابولیسم بدن) و کاهش آن را به‌خوبی کنترل کنید...

مقالات تغذیه

چند علت کاهش وزن ناگهانی که می‌توانند بسیار خطرناک باشند

عوامل مختلفی علت کاهش وزن ناگهانی هستند. در اغلب مواقع، مشکلات پزشکی باعث این عارضه می‌شود و در خیلی از موارد نیز داروها و بیماری‌هایی از جمله دیابت، سلیاک و پرکاری تیروئید می‌توانند علت کاهش وزن ناگهانی باشند.

مقالات تغذیه

چرا به پرخوری احساسی دچار می‌شویم و چطور با آن مقابله کنیم؟

سیاری از ما هنگام خشم، تنهایی، اضطراب و حتی زمانی که خیلی ناراحت و افسرده شده‌ایم، دوست داریم غذا بخوریم. این احساس ممکن است برای اغلب ما به‌وجود بیاید و آن‌قدر قدرتمند باشد که نتوانیم خودمان را در مقابل خوردن کنترل کنیم.

مقالات تغذیه

رژیم تابستانی

اگر این تابستان قصد کاهش وزن دارید، تمام رژیم‌ها را فراموش کنید. در عوض، هر روز با مصرف خوراکی‌های تازه که کالری پایین و مواد مغذی بالایی دارند، به کاهش وزن‌تان کمک کنید. نوشیدن آب کافی را هم فراموش نکنید.

مقالات تغذیه

چطور یک رژیم غذایی سالم اما ارزان داشته باشیم؟

بسیاری از افراد دوست دارند رژیم غذایی سالمی داشته باشند اما در عمل، هزینه‌های بالای یک رژیم غذایی سالم می‌تواند مانع آنها شود. براساس اعلام شورای بین‌المللی اطلاعات غذایی IFIC، سی درصد از آمریکایی‌ها با سطح سلامتی متوسط و ضعیف به‌خاطر هزینه‌های بالا، غذاهای ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند. بااین‌حال، ناامید نشوید زیرا راه‌هایی برای تغذیه سالم اما ارزان...