مقالات تغذیه

استفراغ چیست و به چه دلیل رخ می‌دهد؟

استفراغ یا هراش (به انگلیسی vomiting) به معنی خروج با فشار محتویات داخل معده جانداران از راه دهان و بینی به بیرون است و حالتی را که پیش از استفراغ به جاندار دست می‌دهد تهوع گویند.

مقالات تغذیه

اصول صحیح استفاده و خوردن قرص و دارو

 استفاده از دارو برای بهبود بیماری روش معمول بعد از مراجعه به پزشک است. با این‌حال استفاده از دارو اصول و قواعدی دارد که معمولا توسط پزشک گوشزد می‌شود یا روی جعبه‌ی دارو درج شده و خوردن است. قرص‌ها شکلی از دارو هستند که استفاده از آن‌ها قواعد و اصول مشخصی دارد.

مقالات تغذیه

علت درد شکم بعد از خوردن غذا

معمولا دلایل زیادی برای ناراحتی معده یا دل درد بعد از غذا خوردن وجود دارد. درد معده‌ای که به دنبال غذا خوردن اتفاق بیفتد و سپس برطرف شود، معمولاً ناشی از مشکلات غذایی است.

مقالات تغذیه

درمان سرگیجه و حالت تهوع گرفتن بعد از خوردن غذا

بسیاری از افراد بعد از خوردن بیش از حد غذا، احساس تهوع را تجربه می‌کنند. با این حال، اگر به‌طور منظم احساس تهوع پس از خوردن غذا به شما دست بدهد، احتمالا عوامل و شرایط زیادی در بروز آن دخیل هستند. شرایطی که باعث حالت تهوع بعد از خوردن غذا می‌شوند، طیف وسیعی از علائم خفیف تا شدید را ایجاد می‌کنند.

مقالات تغذیه

درمان خانگی سنگ کلیه

کلیه مسئول دفع آب و مواد زائد از بدن است. هنگامی که بدن دچار کم آبی می‌شود، حرکت مایعات از کلیه به آرامی صورت می‌گیرد و فرصت بیشتری دارد که در این مسیر با نمک و مواد معدنی ترکیب شود و سنگ‌های رسوبی تشکیل دهد. این سنگ‌ها که با عنوان سنگ کلیه نامیده می‌شود، درصورتی‌که ریز باشد با ادرار دفع می‌شود و اگر بزرگ باشد در مسیر دستگاه ادراری و لوله‌های حالب انسداد...

مقالات تغذیه

تغذیه مناسب برای رشد کودکان

با بالغ شدن کودکان باید وزن آن‌ها نیز افزایش پیدا کند، اما برای برخی از آن‌ها به‌دست‌آوردن مقدار مناسبی از وزن می‌تواند کمی دشوار باشد. باتوجه‌به اینکه برخی کودکان به چاقی مبتلا هستند، برخی دیگر نیز از کمبود وزن رنج می‌برند.

مقالات تغذیه

محدوده قند خون نرمال چقدر است؟

برای داشتن قند خون نرمال و پیشگیری از دیابت برنامه‌ریزی کنید  

مقالات تغذیه

برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟

باید به فکر تغییر رژیم غذایی خود باشید و از این به بعد بعضی از مواد غذایی را در آن بگنجانید. ماده معدنی روی نه تنها به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن و رشد سلول‌ها کمک زیادی می‌کند، بلکه وجود آن برای تولید هورمون تستوسترون و همچنین افزایش میل جنسی و انرژی شما لازم است.

مقالات تغذیه

آیا التهاب روده خطرناک است؟

وظیفه اصلی دستگاه گوارش تجزیه غذا، استخراج مواد مغذی و حذف هرگونه مواد غیر قابل استفاده و زائد از بدن است. التهاب در هر نقطه از دستگاه گوارش می‌تواند باعث بروز اختلال در هرکدام از این وظایف شود. به‌همین‌دلیل است که بیماری التهابی روده بسیار دردناک و مخرب است. در موارد نادر حتی ممکن است تهدیدکننده زندگی باشد.