مقالات تغذیه

پروتئین دقیقا چه کاری را در بدن ما انجام می دهد و چقدر پروتئین کافی است؟

پروتئین یک جزء اساسی در یک رژیم غذایی سالم است. همه‌ی پروتئین‌ها از واحدهای کوچکی بنام اسیدهای آمینه تشکیل شده‌اند. غالبا اسیدهای آمینه را به عنوان «بخش‌های اساسی سازنده‌ی پروتئین» توصیف می‌کنند، چرا که با گرد هم آمدن این واحدهای کوچک به شکل‌های مختلف، پروتئین بوجود می‌آید. ۲۰ نوع اسید امینه وجود دارد که با قرار گرفتن در کنار هم، پروتئین‌ها...

مقالات تغذیه

صبحانه مفصل بخور و لاغر شو

مصرف یک صبحانه ی غنی از پروتئین که حاوی پنیر کم چرب و یا تخم مرغ باشد موجب سرکوب هورمون های مسئول اشتها می شود و یک راهکار موثر برای کاهش مصرف غذا و تنقلات پُر کالری در طول روز است.

مقالات تغذیه

رفع سردرد با نوشیدن آب

زمانی که مردم دچار سردرد می شوند، به طور معمول ساده‌ترین روش یعنی مصرف یک قرص مسکن به عنوان راه حلی موقت برای مقابله با این شرایط را مد نظر قرار می دهند، اما مصرف بیش از حد این داروها می تواند با برخی عوارض همراه بوده و تاثیر منفی بر سلامت انسان داشته باشد. 

مقالات تغذیه

سالم خوری

ما باید غلات سبوس دار را در روز مصرف کنیم. یک دانه کامل، بر خلاف غلات تصفیه شده، هنوز هم دارای سبوس و جوانه متصل شده است. غلات کامل سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. در غلات تصفیه شده سبوس و جوانه حذف خواهند شد.

مقالات تغذیه

عواقب خوردن غذای ناسالم

در ایالات متحده، ایالات می سی سی پی و آلاباما نرخ چاقی بالای 30٪، در حالی که 22 ایالت دیگر دارای نرخ چاقی در کل بالای 25٪ هستند. یک رژیم غذایی متعادل، بخش مهمی از تغذیه سالم است.

مقالات تغذیه

غذا خوردن سالم و سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی به افراد توصیه می کند که هدف ما باید برای یک تعادل انرژی و وزن بدن سالم باشد. ما باید مصرف انرژی را از کل چربی محدود کنیم. 

مقالات تغذیه

داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب مهم است.

اندام‌ها و بافت‌های بدن برای درست کار کردن نیاز به تغذیه‌ مناسب دارند. در غیر این‌صورت بدن بیشتر مستعد بیماری، عفونت، خستگی و عملکرد ضعیف می‌شود. از اثرات دیگر رژیم غذایی ناسالم می‌توان به دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی و سرطان اشاره کرد.

مقالات تغذیه

رژیم غذایی سالم چیست؟

رژیم غذایی سالم، رژیمی است که حاوی مواد مغذی لازم برای درست کار کردن بدن است. همه به دنبال داشتن زندگی بهتر و افزایش کیفیت آن هستند.

مقالات تغذیه

آشنایی با خواص آووکادو

آووکادو، میوه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. اکنون در ایالات متحده، کارائیب، مکزیک، برزیل، اسرائیل و استرالیا تولید می شود. رشد آن در انگلستان دارای نوسان است. محبوبیت آووکادو به دلیل غنی بودن، بافت مخملی و طعم ملایم آن است. آووکادو میوه ای گرمسیری است که هنگام برداشت بافتی کره ای پیدا می کند و هم در ساندویچ، هم در سالاد و هم در دسر مورد استفاده قرار می گیرد. خواص آووکادو می تواند به کاهش خطر...