مقالات تغذیه

چقدر اضافه وزن در بارداری طبیعی است

افزایش وزن قطعا در طول بارداری رخ می‌دهد و این اضافه وزن باید بیش از وزن نوزاد باشد. جفت، مواد مغذی و اکسیژن را برای تغذیه‌ی کودک از بدن مادر دریافت می‌کند،

مقالات تغذیه

بالاخره قهوه برای سلامت بدن مفید است یا مضر

قهوه یکی از نوشیدنی های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده ای مصرف آن را برای سلامتی مضر می دانند اما این نوشیدنی طبیعی نیز مانند بسیاری از خوراکی های دیگر خواصی دارد و باید در مصرف آن تعادل رعایت شود تا مشکلی در پی نداشته باشد. از همین رو قصد داریم تا در ادامه شما را با فواید و مضرات آن آشنا کنیم.  

مقالات تغذیه

درد مفصل شما می تواند نشانه یکی از این بیماری ها باشد

درد مفصل همیشه نشانه آرتروز یا التهاب مفصل نیست همه ما احتمالا آشنایی کمی با درد مفاصل داریم، اما با شرایط بیرونی که منجر به ایجاد این دردها می شوند کمتر آشنایی داریم ( این درد ها همیشه نشانه آرتروز یا التهاب مفصل نیست). عوامل زیادی در ایجاد درد دخالت دارند، در این جا 6 موردی که باید هنگام درد مفاصل در موردشان بیندیشید را به شما یادآورد می شویم.   اگر مفصل شما درد می کند، بدون اینکه ...

مقالات تغذیه

فواید خربزه برای سلامتی، پوست و مو

یکی از دلایل انتظار کشیدن برای فصل تابستان‌، تنوع میوه‌هایی است که در این فصل می‌خوریم. یکی از این میوه‌ها خربزه است. خواص خربزه در کنار طعم تقریبا قندی و آبدار و خوشمزه این میوه واقعا غوغایی به پا میکند. علاوه‌بر خوشمزه و آبرسان بودن، خربزه منبعی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین B۶، فیبر رژیمی و اسیدفولیک نیز هست.

مقالات تغذیه

خواص کنگر فرنگی (آرتیشو)

آرتیشو یکی از قدیمی‌ترین سبزیجاتی است که به عنوان غذا و دارو استفاده می‌شده است. آرتیشو گیاهی دائمی و بومی اروپای جنوبی است و به طور وسیعی در نواحی مدیترانه‌ای و اروپای مرکزی کشت می‌شود. این گیاه به طور سنتی به عنوان داروی تقویت کبد و همچنین ادرارآور استفاده می‌شده است و برای درمان بیماری‌های از قبیل یرقان، سوءهاضمه و بیماری کلیوی آلبومینوریا بکار می‌رود. &nbs...

مقالات تغذیه

خواص شگفت انگیز روغن کنجد

همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود. یکی دیگر از مزایای روغن کنجد این است که کمک می کند همه چیز دوباره به حرکت دربیاید. استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری روغن کنجد کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد.

مقالات تغذیه

دیابت بارداری را جدی بگیرید، آینده جنین و مادر قربانی آن نشود

دیابت نوعی اختلال در تحمل قند خون است. سلول‌های بدن ما برای رفع نیاز خود به انرژی از گلوکز یا قندخون استفاده می­‌کنند. انسولین نام هورمونی است که از لوزالمعده ترشح شده و به گلوکز اجازه ورود به سلول‌ها را می­‌دهد. هر مشکلی که در ترشح انسولین ایجاد شود یا موجب شود سلول‌های بدن به انسولین مقاوم باشند منجر به بالا رفتن قند خون یا دیابت می­‌شود.

مقالات تغذیه

درباره فواید آلو سیاه بیشتر بدانید

 آلوی شیرین دارای طبع معتدل است. این آلو‌ها به خاطر اینکه در اثر تابش آفتاب رسیده و آبدار می‌شوند حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند.

مقالات تغذیه

بهترین برنامه غذایی برای مبتلایان به دیابت نوع 2

دیابت یکی از بیماری هایی است که امروزه آمار مبتلایان به آن در حال گسترش است. تحقیقات نشان می دهند که هیچ عضوی از بدن نمی تواند از آسیب های آن در امان باشد. از همین رو تشخیص و کنترل صحیح آن اهمیت بسیار بالایی دارد.