مقالات تغذیه

آیا می توانم از ویتامین ها برای کاهش وزن استفاده کنم؟

اگر کاهش وزن به اندازه باز کردن یک مکمل ساده بود همه ما لاغر و باریک بودیم! می توانستیم روی مبل لم بدهیم و همه چیز را واگذار کنیم به قرص های جادویی. در واقعیت کاهش وزن به این سادگی ها نیست. بیایید ببینیم متخصصان درباره ویتامین ها و کاهش وزن چه می گویند. ادعاهای بزرگ، شواهد کوچک وقتی در داروخانه قفسه مکمل ها را مورد بررسی قرار می دهید، می توانید ببینید یکی از مزایای بسیاری از این محصول...

مقالات تغذیه

دلایل متوقف شدن کاهش وزن

 نداشتن خواب كافي كمبود خواب ممكن است مانع كاهش وزن شما شود. نداشتن خواب كافي متابوليسم شما را كند مي كند و هورمون گرسنگي لپتين و گرلين را تحت تاثير قرار ميدهد. لپتين به مغز دستور ميدهد خوردن را متوقف كند در حالي كه گرلين كه در معده توليد ميشود عامل تحريك حس گرسنگي است. تحقيقات نشان ميدهد خواب ناكافي با سطح پايين لپتين و سطح بالاي گرلين و در نتيجه اضافه كردن وزن مرتبط است.

مقالات تغذیه

مناسب‌ترین زمان «چربی‌سوزی» را بشناسید

کاهش وزن بیش از یک کیلوگرم در روز نباید انجام شود، در این زمینه بازی با کودکان در کاهش وزن و کالری سوزی کمک فراوانی می‌کند، همچنین کاهش وزن سریع موجب آسیب به ورزشکار شده و موجب ضعف و خستگی او می‌شود، بنابراین کاهش وزن برای «حرفه‌ای‌ها» را یاد بگیرید.

مقالات تغذیه

شرایط بدن در زمان بدخلقی ناشی از گرسنگی

بدن انسان برای تامین انرژی مورد نیاز خود به آن چه می خورید، وابسته است. اما گاهی اوقات ممکن است به واسطه مشغل کاری فراموش کنید که چند ساعت است چیزی نخورده اید یا از سر بی حوصلگی یکی از وعده های غذایی روزانه خود را نادیده بگیرید.

مقالات تغذیه

فواید روزه برای سلامت بدن

 روزه فواید جسمی و روحی فراوانی برای انسان در بردارد و روزه داری، شفا بخش جسم و همچنین توان بخش، جان انسان است.

مقالات تغذیه

اقداماتی برای رشد مو

امروز می خواهم به شما یاد بدهم که چگونه موهای بی حالت و خشک را به موهایی صاف، نرم و سالم تبدیل کنید به خاطر داشته باشید این نکات همچنین کمک می کنند موها سریعتر رشد کنند پس اگر این چیزی است که به دنبالش هستید این 10 نکته را دنبال کنید تا یک گام به هدفتان نزدیکتر شوید.

مقالات تغذیه

افراد چاق در ماه مبارک رمضان

“يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون” ای افرادی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته شده، همانگونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید(سوره بقره،183)

مقالات تغذیه

باورهای غلط درباره قندها که نباید به آنها توجه کنید

با اینکه همه قبول داریم قند غذای کاملا سالمی نیست اما تمام اطلاعاتی که درباره آن می شنوید نیز درست نیست. برای مثال آیا برخی از قندها نسبت به انواع دیگر سالمتر هستند؟

مقالات تغذیه

اشتباهاتی که مانع کاهش وزن‌ می شود

اشتباهاتی که مانع کاهش وزن‌ می شود مسلما برای اینکه بفهمید سرعت سوخت و ساز بدنتان هر سال مقداری افت می کند نیازی به دلایل علمی ندارید. به هر حال محققان هم بی کار ننشسته اند و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و نتایج خوبی برای کمک به بالا بردن سرعت متابولیسم به دست آوردند.