مقالات تغذیه

درمان روده تحریک پذیر با تغذیه

این بیماری علت مشخص ندارد ولی مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و رژیم غذایی، تغییرات هورمونی در خانم‌ها، نقص عملکرد عضلات سیستم گوارش موجب ایجاد آن می‌شود. 

مقالات تغذیه

درمان غلظت خون با تغذیه

غلظت خون عارضه‌ای است که به دلیل عدم توازن در تولید نوع خاصی از سلول‌های خونی به وجود می‌آید. بیماری غلظت خون در اثر عوامل مختلفی مانند تغذیه نادرست، سبک زندگی ناصحیح، اختلالات هورمونی یا بیماری‌ ایجاد می‌شود.

مقالات تغذیه

بیمار قلبی یا مغز و اعصاب حتما با دکتر تغذیه در ارتباط باشد

از آنجا که تغذیه ارتباط مستقیمی با سلامت کل بدن دارد، از این رو بررسی خواهیم کرد که چرا باید یک بیمار قلبی و یا بیمار مغز و اعصاب حتما با دکتر تغذیه در ارتباط باشد؟

مقالات تغذیه

مکانیسم اثر انواع قرص درد معده

هنگامی ‌که بیمار از «درد معده» شکایت می‌کند، گاهی اوقات دردی را توصیف می کند که در سراسر ناحیه شکم وجود دارد و ممکن است به طور مستقیم به عضوی به نام معده مرتبط نباشد.

مقالات تغذیه

اختلال اضطراب چیست و چطور درمان می‌شود؟

اختلال اضطراب -به استثنای اختلال مصرف مواد- شایع‌ترین اختلال روانی است و تقریباً ۲۸ درصد از انسان‌ها را در طول عمر گرفتار می‌کند. شیوع این اختلال بین ۳۰ تا ۴۴ سالگی به اوج می‌رسد.

مقالات تغذیه

آیا سندرم روده تحریک پذیر قابل درمان است؟

علائم آزاردهنده سندرم روده تحریک پذیر در طول زمان تغییر می‌کنند و زمانی بهبود می‌یابند که بیمار مسلط به نحوه مدیریت این بیماری شده باشد. خوشبختانه درصد کمی از بیماران علائم و نشانه‌های شدید دارند و باید اقدام به دارودرمانی و روان‌درمانی تحت نظر پزشک کنند. اغلب بیماران می‌توانند علائم خود را با کنترل رژیم غذایی، سبک زندگی و استرس تسکین دهند.

مقالات تغذیه

چه مدت بعد از ابتلا به کرونا می‌توان واکسن کرونا زد؟

صولا بعد از ابتلا به کووید-۱۹ یک چارچوب زمانی مشخصی وجود دارد تا ایمنی طبیعی بدن در برابر ویروس کرونا ایجاد شود. اما به نظر می‌رسد این مصونیت فقط برای حدود سه تا شش ماه دوام می‌آورد. به‌همین‌دلیل، انجام واکسیناسیون گام بعدی برای دریافت بهترین محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید-۱۹ است.

مقالات تغذیه

دوز سوم واکسن کرونا را بزنیم یا نه؟

طبق اصول واکسیناسیون، زمانی باید دوز سوم یک واکسن به فرد تزریق شود که خطر ضعف سیستم ایمنی بدن یا نقص ایمنی ذاتی یا اکتسابی او را تهدید کند. اصولا افراد عادی نیازی به دوز سوم ندارند. اما ظهور ویروس کرونا بسیاری از باورهای پزشکی را تغییر داد.

مقالات تغذیه

چطور چاقی بر سلامت جنسی تاثیر می‌گذارد؟ 

اخیرا با افزایش شیوع چاقی در میان بزرگسالان، محققان نسبت به رابطه چاقی و سلامت جنسی حساس شده‌اند. مطالعات نیز ثابت کرده‌اند که چاقی می‌تواند میل به رابطه جنسی، عملکرد مناسب و لذت بردن از آن را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع افراد چاق در مقایسه با افراد با وزن طبیعی، ۲۵ برابر بیشتر احتمال دارد که مشکلاتی را در روابط جنسی خود گزارش کنند.