مقالات تغذیه

 انواع بالن معده، مزایا و معایب

حلقه معده بهتر است یا بالن معده؟ بالن معده بهتر است یا اسلیو معده؟

مقالات تغذیه

بهترین غذاها برای درمان نقرس

تغییرات رژیم غذایی و حفظ برنامه رژیم غذایی نقرس نیز می‌تواند بخش مهمی در برنامه درمانی این بیماران به حساب بیاید. در یک مطالعه دانشگاه بوستون بر روی بیش از ۶۰۰ فرد مبتلا به نقرس، افرادی که تحت مصرف رژیم غذایی با پورین بالا بودند، در مقایسه با افراد مصرف‌کننده رژیم‌های کم پورینی، حدود ۵ برابر احتمال حمله بیشتری داشتند.

مقالات تغذیه

کاهش وزن چه فایده ای دارد

همه افراد با داشتن یک رژیم غذایی اصولی به کاهش وزن و تناسب اندام خواهند رسید. تنها با کاهش ۵ یا ۱۰درصد از وزن خود می‌توانید سلامت بدن‌تان را بهبود ببخشید. کاهش وزن خطر بیماری‌های قلبی، قند خون و… کم‌تر می‌کند.

مقالات تغذیه

سکته قلبی وچربی خون

اگر کلسترول اکسیده نشود نمی تواند داخل رگ ها بچسبد . زیرا کلسترول بد (L.D.L.) بعد از اکسیداسیون خاصیت چسبندگی پیدا می کند و به راحتی به جدار داخلی دیواره ی رگ ها می چسبد .

مقالات تغذیه

مقابله با علائم یائسگی

وقتی گرگرفتگی شروع می شود خود را آرام کنید، نفس عمیق بکشید از بینی هوا را به داخل بکشید و از دهان بیرون دهید.

مقالات تغذیه

نشانه های افسردگی

زندگی می تواند سخت و افسردگی آور شود. احساس ناراحتی، ناتوانی، گناه یا نا امیدی پاسخ طبیعی انسان در چنین مواقعی است. در واقع، درست مثل درد فیزیکی، این افکار و احساسات نشانه های کمک کننده ای هستند که می گویند یک جای کار مشکل دارد.

مقالات تغذیه

مبارزه با سـرطان از طریـق مواد غذایـی

سرطان سومين عامل مرگ و مير است. سالانه بيش از ۴۰ هزار نفر در اثر سرطان جان خود را از دست مي‌دهند.

مقالات تغذیه

رژیم غذایی برای چربی خون بالا

بالا بودن چربی‌های خون جزو شایع ترین اختلالات تغذیه‌ای به شمار می آید در واقع كلسترول علاوه بر دریافت، از طریق رژیم در سلول‌های كبدی نیز ساخته می‌شود كه این مسئله اخیر می‌تواند بر اساس سابقه خانوادگی موجب بالا رفتن ساخت و ساز شود

مقالات تغذیه

درمانی برای بیماران کلیوی و سکته ای

 رازیانه یک گیاه دارویی است که در فصل پاییز برداشت می شود و موجب تقویت دید بینایی ، برطرف کننده ی سکته ها و دفع کننده ی سنگ کلیه است