مقالات تغذیه

قبل از رژیم لاغری لطفا فکر کنید

بهتر است يك سبك سالم زندگي براي خود درنظر بگيريد و به‌تدريج و با گذشت زمان، به آن عادت كنيد.

مقالات تغذیه

کاهش اشتها

اگر شما بتوانيد در اين ۱۰ دقيقه خودتان را كنترل كنيد و به سمت خوراكي‌هاي پركالري نرويد، گام بزرگي به سمت سلامت‌تان برداشته‌ايد.

مقالات تغذیه

حذف شام برای کاهش وزن

خيلي از افرادي كه از افزايش وزن رنج مي برند مي دانند كه براي كاهش وزن مي بايست مقدارغذاي دريافتي خود را محدود نمايند. ولي مشكل اينجاست كه نمي دانند چگونه بايد مقدار غذاي دريافتي خود را در طي روز تنظيم نمايند. 

مقالات تغذیه

روش های خطرناک لاغری

اكثر مردم صبور نيستند و مي خواهند يك مسيرسريع را براي كاهش وزن پيدا كنند كه معمولأ خطرناك است. درست است كه رژيم هاي سخت و شديد باعث كاهش وزن مي شوند اما به دنبال آن زندگي هم از دست مي رود.

مقالات تغذیه

عدم درمان دیابت چه خطراتی دارد؟  

فشار خون بالا و کلسترول زمانی که دیابت نوع ۲ دارید بدنتان به خوبی از انسولین استفاده نمی‌کند. در نتیجه میزان کلسترول خون کاهش و سطح چربی‌های مضر افزایش می‌یابد.

مقالات تغذیه

عوارض چاقی کودکان چیست؟

چاقی کودکان، آینده همه نوجوانان و کودکان مبتلا به آن را به خطر می‌اندازد. عوارض چاقی کودکان، آن‌ها را در مسیر بیماری‌‎هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و کلسترول، کاهش عزت نفس و افسردگی بالا قرار می‌دهد.

مقالات تغذیه

چرا کبد چرب میگیریم؟

 یکی از بیماری های شایع کبد چرب است که با اشتباهات غذایی ایجاد می شود. وجود چربی در کبد طبیعی است ولی اگر بیش از ۱۰ درصد وزن آن چربی باشد به آن کبد چرب می گویند.

مقالات تغذیه

چربی قهوه‌ ای بدن چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

چربی قهوه‌ ای یا نام دیگر آن، بافت چربی قهوه‌ ای، به حفظ دمای بدن در زمانی کمک می‌کند که بیش از اندازه سردتان می‌شود. این همان چربی است که خرس‌ها هنگام خواب زمستانی، برای گرم ماندن، از آن استفاده می‌کنند.

مقالات تغذیه

یبوست در دوران رژیم

یبوست مشکل عمومی است که آن را نمی توان یک مرض دانست اما از آنجا که مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می کند به آن مادر بیماری ها گفته می شود.