ورزشی ها

شنا ورزشی برای تناسب اندام

شنا ورزشی برای تناسب اندام: یکی از مهمترین روش جهت کاهش وزن و تناسب اندام ، داشتن فعالیت بدنی در کنار رزیم غذایی اصولی و صحیح می باشد. یک از بهترین ورزش جهت کاهش وزن شنا می باشد. سرعت و مسافت دو نکته قابل ذکر در ورزش شنا می باشد. در صورتی که شنا کردن با سرعت متوسط و در مسافت طولاني باشد  

ورزشی ها

ورزش مناسب در ماه رمضان

ورزش در ماه رمضان تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی و سوخت و ساز انسان دارد. ورزش نیز نه تنها با روزه منافاتی ندارد، بلکه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، فرد روزه‌دار را در مقابل خستگی‌ها و دشواری‌های روزه به ویژه در هوای گرم مقاوم‌تر می‌کند.  

ورزشی ها

نوروز و ورزش

یکی از مهمترین مسائل در ایام نوروز عدم فعالیت های بدنی افراد می باشد. به هر حال اگر امکان اجرای تمرین در صبح ایام نوروز برایتان میسر نیست حداقل سعی کنید صبح ها ۱۵دقیقه تمرین ایروبیک(هوازی) با استفاده از دوچرخه ثابت، پیاده روی یا دویدن انجام دهید.  

ورزشی ها

ورزش و تندرستی

امروزه به علت زندگی ماشینی، تحرک افراد بسیار کم شده و عدم فعالیت های بدنی منجر به مشکلاتی برای بدن خواهد شد. بی تحرکی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری ها و بروز مرگ، حائز اهمیت است.

ورزشی ها

انتخاب نوع ورزش در تناسب اندام

شنا بر وزن بدن تاثیر بسیاری دارد و شما را لاغر میکند زیرا کالری بسیاری را میسوزاند ، سبب می شود ضربان قلبتان زیاد بسوزاند، سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد. شنا کردن، آسیب پذیری کمتری دارد.  

ورزشی ها

تغذیه مناسب حین ورزش

ورزش و تغذیه باهم ارتباط نزدیکی دارد. برنامه غذایی نامناسب، روی کیفیت ورزش تاثیر منفی می گذارد. تغذیه مناسب ورزشکاران اهمیت بالایی دارد، برنامه ی غذایی نامناسب می تواند باعث افزایش وزن شود.  

ورزشی ها

ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات

ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات: ماهی: ماهی ها بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هر چقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

ورزشی ها

فواید ورزش براي سلامتي افراد مسن

فواید ورزش براي سلامتي افراد مسن: ورزش در سنين كهنسالي كمك بسیار زیادی به پيشگيري از بيماريهاي جسمي و رواني می کند همچنین با ورزش مي‌توان از بسياري از بيماري‌هاي مربوط به افزايش سن جلوگيري كرد.

ورزشی ها

بایدها و نباید ها در ورزش

ماست:ماست، پروتئین، فیبرها و میزان مناسبی پروبیوتیک به بدن می رساند که برای دستگاه گوارش مفید هستند اما مصرف ماست امکان بروز کرامپ های عضلانی، ناراحتی و حتی اسهال را فراهم می سازد. به همین دلیل بهتر است مصرف آن را به بعد از ورزش موکول کنید.سبزیجات:مصرف سبزیجات قبل از ورزش به دلیل فیبر زیاد می تواند مشکل ساز شود بهتر است مصرف سبزیجات را به بعد از جلسه ی ورزشی موکول کنید