ماده غذایی برای افزایش قدرت عضلات:
ماهی:
ماهی ها بخصوص ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند قزل آلا، تن، هالیبوت و کنسرو ساردین. شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. ماهیچه های فعال نه تنها خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهند، بلکه هر چقدر مقدار عضله در شما بیشتر باشد، کالری بیشتری خواهید سوزاند.
 سیب زمینی شیرین:
سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت ماهیچه مفید است. هر کسی که برای عضلانی شدن تمرینات ورزشی می کند، در بدنش رادیکال آزاد تولید می شود. آنتی اکسیدان ها می توانند به خنثی کردن رادیکال های آزاد و بازسازی آن کمک کنند.
 ماست کم چرب:
ماست کم چرب از نظر پروتئین، کلسیم، پتاسیم و ویتامین دی غنی است و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد.
 تخمه کدو:
تخم کدو حاوی منیزیم، منگنز، آهن و مس است. در رشد عضلات نقش دارند. منیزیم به تولید پروتئین برای ماهیچه ها کمک می کند. منگنز برای ساخت پروتئین مناسب است و بخشی از آنزیمها را که نفش آنتی اکسیدان در بازسازی نسوج را دارند تامین می کند. آهن نیز به استقامت بافتها کمک می کند.
۲۸ گرم از تخمه کدو در حدود نیمی از منگنز مورد نیاز شما در یک روز را تامین می کند.
 تخم مرغ:
پروتئین تخم مرغ یکی از خالص ترین شکل های پروتئین حیوانی را داراست که حاوی تقریبا تمام اسیدهای ضروری است.
مرغ:
 سینه مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین حیوانی در میان بدن سازان است. این قسمت از گوشت مرغ تقریبا فاقد کربوهیدرات ها و حداقل میزان چربی است.
 گوشت قرمز:
گوشت قرمز ممکن است حاوی برخی چربی های ناسالم باشد اما وعده های اندک هفتگی آن به خاطر تراکم بسیار بالای پروتئین های آن همراه با کراتین، ویتامین ب 12 ، آهن، روی و کارنوزین سوای اسیدهای چرب امگا-3 توصیه می شود.
توت:
توت های با رنگ تیره بهترین منبع آنتی اکسیدان هاست. توت ها برای پیشگیری از بسیاری از انواع بیماری ها لازم است و در طی دوره تمرین از دچار شدن به بیماری ها پیشگیری می کنند.
بذر کتان:
این بذر منبع عالی فیبر غذایی، پروتئین و اسیدهای چرب امگا – 3 است.
 روغن زیتون:
این روغن ساده ترین جایگزین غذایی برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب داخلی ناشی از تمرینات سنگین است.
آجیل ها:
آجیل ها برای حفظ رشد عضلانی است. گردو، بادام زمینی، بادام درختی، پسته و حتی بادام هندی منبع عالی پتاسیم، منیزیم، ویتامین E ، و روی هستند. این مواد مغذی برای افزایش عضلات حیاتی هستند.
گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی با دارا بودن لیکوپن بالا، عامل ضد التهابی طبیعی است که بهبود سریعتر عضلانی را تضمین می کند.
پرتقال:
میزان بالای منیزیم و بتا کارتن ها به تولید سریع تر فیبرهای عضلانی کمک می کنند.
 شیر:
شیر یکی دیگر از مواد غذایی  برای تقویت عضله است. دارای پروتئین است. شیر دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن  نیاز به ساخت عضلات  دارد.
حبوبات:
حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 09:59:591692 مشاهده