با افزایش رشد سریعتر رحم، اهمیت حفظ شرایط ایروبیک، قدرتی (شامل میان تنه و کف لگن) و تحرک افزایش پیدا می کند. با افزایش رشد رحم و سینه، افزایش استرس بر روی عضلات به همراه تغییر مرکز ثقل لازم است کمی در برنامه ورزشی تغییر ایجاد کرد.

ورزش های ایروبیک
مدت ورزش برای حفظ سلامت و عملکرد حدود ۳۰ دقیقه است، با این وجود گاهی ممکن است احساس کنید ۳۰ دقیقه خیلی طولانی است. اما نگران نباشید، به جای آنکه کلا آن را کنار بگذارید می توانید این مدت را تقسیم به بخش های کوچکتر و قابل مدیریت بکنید.

“با وزن رو به افزایش رحم و فشاریی که به دیواره لگن و کمر وارد می کند، ممکن است به این فکر کنید که فعالیت هایی هم چون پریدن، لی لی کردن را کاهش دهید و یا حتی آن را متوقف کنید. حتی دویدن ممکن است در این دوران سنگین باشد، بنابراین قبل از اینکه هم چنان به دویدن ادامه دهید به بدن خود گوش دهید.”

اگر به دنبال یک گزینه کم شدت تر به جای ورزش معمول هستید، شنا می تواند ایده آل باشد.

“با افزایش رشد رحم، ورزش در آب به شدت لذت بخش می شود. در آب، شما و شکمتان بسیار سبک تر از خارج از آب هستید، که باعث می شود شنا کردن، ورزش در آب، پیاده روی در آب یا حتی دویدن فشار وزن اضافی را نداشته باشد. حالت بی وزنی باعث می شود از فشاریی که به مفاصل  و کمرتان وارد می شود فرار کنید، و همزمان بر تناسب ایروبیک تمرکز کنید.”

ورزش های قدرتی
در سه ماه دوم باید وزنه را سبک تر انتخاب کنید. با این وجود برای محافظت از مفاصل سست باید این عضلات قوی باشند، همینطور درد مربوط را کاهش بدهید و هر روز راحتر و ایمن تر زندگی کنید.

دیواره لگن
“حتی اگر هیچ کار دیگری نمی کنید، تمرینات دیواره لگن را ادامه دهید. با افزایش وزن جنین، فشار به دیواره لگن افزایش می یابد، و منجر به افزایش مشکل بی اختیاری در ادرار می شود. و به یاد داشته باشید، دیواره لگن فقط برای اکنون نیست، در زمان زایمان و بعد از آن از داشتن دیواره لگن محکم متشکر خواهید بود.”

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 21 خرداد 1396 ساعت 10:14:12833 مشاهده