انگیزه پیدا کردن برای رفتن به باشگاه به خودی خود سخت است، چه برسد به اینکه دچار یک نوع از بدترین آسیب های ورزشی مثل ساییدگی زیر بغل و یا تیرکشیدن ناگهانی پهلو نیز بشوید.

خوشبختانه، راههایی وجود دارد که می توانید از این موارد پیشگیری کنید.

 

سوختگی پوستیچیست:

 

بعضی از حرکات هم چون دراز و نشست و پلانک ساعد می تواند موجب سوختگی یا جوش هایی بین پوست و زمین زیرتان شود. دلیل دیگر این سوختگی های پوستی می تواند نوع  لباسی باشد که می پوشید.

پیشگیری: تمرین با مت یا حوله از پوست محافظت و حمایت می کند. از پارچه های جذب کننده عرق استفاده کنید.

درمان: منطقه را با آب ولرم بشویید و چسپ زخم بر روی آن نزنید تا پوست بتواند نفس بکشد. هم چنین می توانید از پمادهای موضعی و ژل نیز استفاده کنید.

 

ناراحتی معده و تیر کشیدن پهلو چیست:

 

درد ناگهانی پهلو که مانع از نفس کشیدن می شود را می شناسید؟ این درد گرفتگی یا تیر کشیدن پهلو است.

مسائل مربوط به دستگاه گوارش، هم چون معده درد و اسهال در زمان دویدن و بعد از دویدن بسیار رایج است.

پیشگیری: بارگیری کربوهیدرات بزرگترین اشتباه ماست. هنگامی که شب قبل از مسابقه، بارگیری سنگین کربوهیدرات دارید، زمان کافی برای هضم آن قبل از مسابقه ندارید. هضم غذا، جذب آب در بدن را کاهش می دهد، بنابراین هنگامی که می دوید بدن هم چنان سعی می کند غذا را هضم کند که باعث می شود دچار کم آبی شوید. ژل ها، پاستیل ها، تغذیه میان مسابقه می تواند باعث ناراحتی معده ورزشکاران با معده حساس شود. اگر متوجه شدید از این موارد پرهیز کنید.

درمان: متاسفانه درمان شکم درد چندان کار آسانی نیست. بهترین کاریی که می توانید بکنید این است که از قبل برنامه ریزی کنید. توجه کنید که بدنتان چگونه به سوخت های مختلف واکنش می دهد. هم چنین دو تا سه هفته قبل از مسابقه باید بارگیری کربوهیدرات و آب رسانی کافی را کنترل کنید و به بدن زمان کافی برای شکستن کربوهیدرات به گلیکوژن را بدهید.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 25 خرداد 1396 ساعت 12:08:04804 مشاهده