ورزشی ها

یک تمرین جالب که باعث شد تناسب اندام پیدا کنم

اغلب حرکات را به خاطر میزان تاثیرگذاریشان بر روی بدن می سنجیم اما هیچ وقت به جنبه ذهنی آن فکر نمی کنیم. 

ورزشی ها

معرفی ورزش تی آر ایکس

تی آر ایکس وسیله ای ورزشی و مدرن است که امروزه توجه بسیاری از ورزشکاران و به خود جلب کرده است. ورزشی که با استفاده از این وسیله انجام می شود نیز همان تی آر ایکس (TRX) نام دارد.

ورزشی ها

بهترین التیام بخش های طبیعی عضلات

چگونه درد و گرفتگی عضلات بعد از ورزش را به حداقل برسانیم؟ آیا تا به حال ناگهان احساس گرفتگی، سفتی یا برجسته شدن عضله داشته اید؟ به این حالت اسپاسم عضله گفته می شود. این نوع گرفتگی به دلایل مختلف می تواند در نقاط مختلف بدن برای هر کسی به وجود بیاید.

ورزشی ها

چرا تثبیت وزن دشوارتر از کاهش وزن است؟

کاهش وزن می تواند مسیری طولانی و پر از دست انداز باشد و فرد با مسائلی مانند هوس های غذایی، نوسانات هورمونی و فاکتورهای بسیار دیگری دست و پنجه نرم کند که هدفش را طولانی و گاهی نیز دشوار جلوه دهد.

ورزشی ها

افزایش وزن حاصل از ورزش، به دلیل عضله است یا چربی؟

شاید علی رغم قاچاق خوری های کوچک و جا انداختن ورزشتان، برنامه غذایی و ورزشی تان را خوب پیش ببرید اما وقتی خودتان را وزن می کنید، می بینید که وزنتان سخت پایین می آید و حتی بدتر، شاید چیزی هم به آن اضافه شده است!

ورزشی ها

سخت ترین ورزش ها که عضلاتتان را به چالش می کشاند

یک یا چند ورزش است که برای هر کدام از ما سخت ترین ورزش ها است و با انجامشان کلی به زحمت می افتیم. شما هم حتما ورزش هایی که حسابی خسته تان می کنند، طوری که دلتان می خواهد ورزش را متوقف کنید و پا به فرار بگذارید را می شناسید. انجام برخی ورزش ها مانند برپی و پلنک درست مانند شکنجه است.

ورزشی ها

تاثیر کافئین بر تمرینها

در پژوهشی تاثیر کافئین بر تمرینها بر روی یک فرد مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق او به‌مدت ۳۰ روز پیش از تمرین، کافئین مصرف کرد و نتیجه را به این‌صورت توضیح داد:

ورزشی ها

تقویت سه عضله ای که زنان از آن غفلت می کنند

تمرینات قدرتی برای زنان:  تقویت سه عضله نادیده گرفته شده احتمالا متوجه شده اید که بدن زنان و مردان کاملا مشابه هم نیست.

ورزشی ها

چگونه درجا گرفتگی عضلات را برطرف کنیم؟

فرقی نمی کند که این دردها گرفتگی باشد، تیر کشیدن یا فقط درد باشد، اسپاسم عضلانی باعث رکود در برنامه ورزشی می شود – مخصوصا توجه داشته باشید که این دردها بدون علائم و هشدار ظاهر می شوند.