شنا بر وزن بدن تاثیر بسیاری دارد و شما را لاغر میکند زیرا کالری بسیاری را میسوزاند ، سبب می شود ضربان قلبتان زیاد بسوزاند، سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد. شنا کردن، آسیب پذیری کمتری دارد، پس می‌تواند ورزش مناسبی برای کاهش وزن در بلند مدت باشد. هنگامی که می‌دوید، شنا می‌کنید یا هر ورزشی را انجام می‌دهید، کالری مورد نیاز شما از قند و چربی‌های ذخیره شده تامین خواهد شد. هنگامی که ۳۵۰۰ کالری بسوزانید، نیم کیلو وزن کم خواهید کرد.
حالا افرادی که کمتر فعالیت می‌کنند، بیشتر از چربی‌ها استفاده می‌کنند تا قند، و افرادی که فعالیتشان بیشتر است، بیشتر از قندهای ذخیره شده انرژی‌شان تامین می‌شود. اگرچه افراد فعال در مجموع، کالری بیشتری از چربی‌ها و قندهای بدنشان مصرف می‌کنند.
عضله ساختن در آب خیلی سخت‌تر از ساختن آن بیرون از آب است، چرا که آب، نوع حرکات عضلات را محدود می‌کند. عضلات، کالری بیشتری می‌سوزانند، این کالری‌ها از چربی‌ها هم تامین می‌شوند.
ضربان قلب شما تعیین کننده‌ی شدت ورزشتان است. هنگامی که زیر آب باشید، ضربان قلبتان نسبت به زمانی که در خشکی هستید، کندتر خواهد بود. در شدیدترین حالت ممکن شنا کردن، تنها ۹۴۹ کالری در یک ساعت برای همان فرد خواهد سوخت. شنا کردن تنها به سوزاندن کالری در حین ورزش به شما کمک می‌کند. این اتفاق به این دلیل رخ می‌دهد که هوا، دمای بدن شما را افزایش می دهد.
بالا رفتن دمای بدن به شما کمک خواهد کرد تا بعد از اینکه ورزشتان تمام شد، کالری و چربی سوزیتان ادامه داشده باشد. دمای بدن شما تا ۱۸ ساعت بالاتر از حالت نرمال باقی خواهد ماند.
پیاده‌روی، شنا کردن، و دوچرخه ثابت ورزش‌هایی هستند که آسیب زیادی به بدن نمی‌رسانند. این در حالی است که دویدن نسبت به شنا کردن آسیب رسانی بیشتری دارد.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 9 بهمن 1394 ساعت 11:02:252745 مشاهده