ماست:
ماست، پروتئین، فیبرها و میزان مناسبی پروبیوتیک به بدن می رساند که برای دستگاه گوارش مفید هستند اما مصرف ماست امکان بروز کرامپ های عضلانی، ناراحتی و حتی اسهال را فراهم می سازد. به همین دلیل بهتر است مصرف آن را به بعد از ورزش موکول کنید.
سبزیجات:
مصرف سبزیجات قبل از ورزش به دلیل فیبر زیاد می تواند مشکل ساز شود بهتر است مصرف سبزیجات را به بعد از جلسه ی ورزشی موکول کنید

آووکادو:
آووکادو جزو مواد غذایی ممنوعه قبل از ورزش است. مصرف مواد غذایی چرب مانند آووکادو می تواند باعث ایجاد احساس بی حالی و سستی شود. بنابراین نتوصیه می کنیم که آووکادو را به بعد ازورزش مصرف نمایید.
شکلات سیاه:

شکلات سیاه چون حاوی قند و کربوهیدرات است که انرژی تولید کرده و برای ورزشکاران مناسب است. اما مشکل اکثر میان وعده هایی مانند شکلات این است که مصرف آن ها با افت قند خون همراه هستند. این مسئله نیز باعث ایجاد خستگی شده و شروع ورزش را سخت می کند..
شکلات پروتئینی:
خوردن شکلات پروتئینی برای بعد از ورزش مناسب است. اما انتخاب مناسبی برای قبل از ورزش نیستند. این شکلات ها اغلب سرشار از قند هستند که بعد از مصرف افت قند خون را نیز به همراه دارند..
نوشابه:
همه ی ما می دانیم که نوشابه ها خوشمزه های مضری هستند. این نوشیدنی ها انتخاب های مناسبی برای قبل از ورزش محسوب نمی شوند به خاطر اینکه سرشار از قند بوده و افت قند خون را به همراه دارند. نوشابه ها همچنین گازدار هستند و حین ورزش معده را به هم می ریزند. بهترین نوشیدنی قبل از ورزش همان آب است؛ چون باعث تأمین آب بدن شده و انرژی را کاهش نمی دهد.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 10:36:162024 مشاهده