هشت خوراکی چاق کننده:
تخم مرغ:
تخم مرغ میان بدن سازان غذایی محبوب است زیرا به راحتی میتوان تعدادی از آن را به وعده غذایی اضافه کرد و کالری اضافی دریافت کرد. پروتئین موجود در تخم مرغ برای ساخت عضله به بدن کمک میکند، چربی موجود در تخم مرغ منبع قابل توجهی از انرژی را برای بدن محیا میکند و همچنین میزان تستوسترون را افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک میکند. یک عنصر به نام کولین نیز هست که در زرده ی تخم مرغ پیدا میشود. کولین باعث کاهش ساخت چربی در قلب میشود و به بازسازی سلول ها کمک میکند. همچنین مشخص شده روی خلق و خو هم تاثیر دارد.
کره بادام زمینی:
کره بادام زمینی طبیعی معمولا با روغن های سالم درست میشود. و بسیار مناسب افرادی است که میخواهند چاق شوند.
قسمت های پرچرب گوشت:
برای کسانی که بدنبال افزایش وزن هستند گوشتهای پرچرب ایده آل تر است. چربی حیوانی سرشار از پروتئین است و میزان تستوسترون را افزایش میدهد. تستوسترون هورمونی است که بیشتر در بدن مردان است و به بدن کمک میکند بیشتر عضله بسازد. همچنین باعث کاهش بافت چربی در بدن میشود ( ذخایر چربی ).
سبزیجات سرشار از نشاسته:
سبزیجاتی که سرشار از نشاسته اند سیب زمینی های ساده و شیرین، نخود فرنگی و ذرت هستند. این سبزیجات سرشار از کربوهیدرات هستند و تقریبا هیچ چربی و پروتئینی هم ندارند. آنها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند. کالری موجود در این سبزیجات بسیار بیشتر از مواردی مانند بروکلی و مارچوبه است. برای ساخت عضله و افزایش وزن بدن به کالری برای تامین انرژی نیاز دارد. این سبزیجات منبعی عمده از انرژی برای تمرین و ساخت عضله به بدن میدهند. مقدار بالای مواد مغذی همچنین برای دیگر اعضای بدن نیز مزایایی دارد.
غلات کامل:
کربوهیدرات موجود در گندم یکی از غنی ترین غذاها از نظر مواد مغذی است و بسیار مناسب برای افزایش وزن است. غلات کامل کالری بالایی دارند و از نظر پروتئین و چربی پایین هستند. گندم کامل در میان غلات دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. از نمونه های این نوع غذاها میتوان به نان کامل ( نان سبوس دار ) ماکارونی کامل ( سبوس دار ) جو کامل و برنج قهوه ای اشاره کرد.
روغن های سالم:
زیتون، کانولا، بادام، دانه کتان و روغن نارگیل همه سالم هستند و باعث افزایش وزن میشوند کلسترول را هم پایین می آورند.
شیر کامل یا شیر شکلات:
شیر شکلات یک نوشیدنی مناسب برای ورزش است. با پروتئین موجود در آن میتوان عضله ساخت. وقتی برنامه ی افزایش وزن را شروع میکنید شیر کامل را قبل از ورزش استفاده کنید و شیر شکلات را مقداری پس از ورزش بنوشید.
آجیل:
تمام آجیل ها نسبتا کالری بالایی دارند و منبعی از مواد مغذی هستند انواع مختلفی از آجیل مانند بادام، گردو، بادام زمینی، پسته، و غیره وجود دارد. غذاهای پرکالری که ارزش غذایی ندارند نخورید.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 15 آبان 1394 ساعت 12:13:482131 مشاهده