مصرف روزی حداقل ۳عدد سیب باعث کاهش وزن افرادی که رژیم غذایی دارند، می شود. زیرا این میوه پرآب دارای فیبر و کم کالری است. پکتین موجود در آن نقش کلیدی در پایین آوردن میزان کلسترول مضر دارد.

مصرف منظم سیب، احتمال بروز سرطان ریه را ۵۰درصد کاهش می دهد.  بور موجود در این میوه تقویت کننده استخوان است.  برای هضم غذا مفید است و مانع از یبوست می شود. سرشار از آهن است و گلبول های قرمز را در بدن افزایش می دهد. مصرف آن اول صبح یا پس از ورزش توصیه می شود زیرا انرژی زاست. برای سلامت قلب مفید است.

مصرف روزی یک لیوان آب سیب که سرشار از ماده مغذی ضدالتهابی و آنتی اکسیدان است، علایم آسم را رفع می کند. پکتین در سیب، نیاز بدن به انسولین را برطرف می کند، بنا بر این برای بیماران دیابتی مفید است.  به زنان باردار مصرف سیب فراوان توصیه می شود زیرا برای جنین مفید است.  ویتامین CوA در آن شب کوری را درمان و چشم را تقویت می کند و مانع ضعیف شدن دید می شود.

سیب از سلول های مغز در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و سرانجام مانع از بروز بیماری آلزایمر می شود. از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش مخرب خورشید محافظت می کند. مصرف پوست سیب، سموم بدن را دفع می کند و مانع از فاسد شدن پروتئین در روده می شود.

این میوه یک ماسک قوی ضد پیری نیز می باشد. مصرف منظم سیب باعث میشه شما موهای شاداب و زیبایی رو داشته باشید.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 09:02:561773 مشاهده