کیوی میوه ای خاص و فوق العاده است که اگر به آن حساسیت نداشته باشید میتواند برای کاهش وزن به شما کمک کند. البته روی حساب و قانون. رژیم کیوی میتواند به یبوست شما نیز یاری رساند. كيوي یکی از بهترین میوه های  سرشار از ويتامينC مي باشد. حاوی پتاسیم و ويتامين A'E'كلسيم'آهن و اسيد فوليك مي باشد. يك عدد كيوي متوسط ۴۶ كالري انرژي دارد.
كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است. کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند در آن بهترین میوه زمستانی توصیه شده برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی‌ها به شمار می‌آید. كيوي موجب رقيق شدن خون شده از ايجاد پلاك در خون جلوگيري مي كند. اين ميوه به دليل خاصيت كاهندگي كه بر سطح تري گليسيريد دارد ' از غلظت خون مي كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته ها جلوگيري مي كند.
 یک الکترولیک خوب برای ریکاوری بعد از تمرین است.ويتامين C در كاهش علائم بيماري آسم بسيار موثر است. كيوي سيستم حفاظتي بدن را تقويت مي كند و از بروز سرطان جلوگيري مي نمايد. همچنین بدن را درمقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره محافظت می‌کند. 

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 03:41:502416 مشاهده