مصرف مقدار زیاد آب:
مصرف زیاد آب به کاهش وزن کمک بسیاری می کند. سعی کنید از نوشیدنی‌های دیگر همانند چای سبز و موارد مشابه بدون کالری استفاده کنید.
 
هر روز صبحانه بخورید:
باور غلط در بین افراد این است که صبحانه را از برنامه  غذایی خود حذف می کنند ولی باید افراد 6 وعده را استفاده نمایند. افزایش تعداد وعده های غذایی و کاهش حجم آن به کاهش وزن کمک شایانی می کند.

میوه و سبزی بخورید:
بهترین رژیم ، رژیمی است که در آن، شما بیشتر میوه می‌خورید. به علت اینکه میوه و سبزی ، سرشار از فیبر و آب هستند که به شما احساس سیری می‌دهند.

در هر وعده از پروتئین استفاده کنید:
پروتئین بهترین غذا برای سیر کردن شما است. پروتئین از کربوهیدرات و روغن‌ها سیرکننده تر بوده و شما را برای مدت بیشتری سیر نگاه می‌دارد. بعلاوه، پروتئین حجم ماهیچه‌ای را حفظ کرده و چربی سوزی را تقویت می‌کند. پس حتماً از پروتئین‌های مفید همانند پروتئین‌های دریایی، گوشت کم چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، مغزهای گیاهی و لوبیاها در غذاها و میان وعده‌های خود استفاده کنید.
 
ادویه استفاده کنید:
از ادویه‌ها و یا فلفل‌ها برای دادن طعمی خاص به غذا که باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود استفاده کنید. غذاهایی که از ادویه سرشار هستند، بیشتر پرزهای چشایی شما را تحریک کرده، بنابراین شما کمتر غذا خواهید خورد.
 
نکته 7: آشپزخانه خود را از غذاهای سالم پر کنید
داشتن تنقلات آماده و غذاهایی که خیلی سریع آماده می‌شوند می‌تواند موفقیت شما را تضمین کنند. در صورتی که از این غذاها و تنقلات در کنار خود داشته باشید، احتمالاً نیاز کمتری برای خرید پیتزا و غذاهای پرکالری در خود احساس خواهید کرد.
 
نکته 8: نوشابه را با دوغ تعویض کنید:
با کم کردن میزان مصرف نشاسته می‌توانید بین 100 تا 200 کالری از هر وعده غذایی کاهش دهید.
 
آهسته وزن کم کنید:
در برنامه کاهش وزن، هدف معقولی همانند نیم تا یک کیلو در هفته را برای خود تنظیم کنید. پس از کاهش وزن کند ود نا امید نشوید.
 
یک بار در هفته روی ترازو بایستید:
که خود را یک‌بار در هفته وزن کرده و هر روز این کار را انجام ندهید. البته بهتر است برای وزن کردن، روزی خاص، و ساعتی خاص، و لباسی خاص و ترازویی خاص استفاده کنید.
 
به اندازه کافی بخوابید:
زمانی که شما کمبود خواب داشته باشید، بدن شما هورمون گرلین که تولیدکننده اشتها است را بیشتر تولید کرده و هورمون لپتین که به شما اعلام می‌کند سیر هستید را کمتر ترشح می‌کند.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 08:26:162715 مشاهده