کشمش و عسل:
کشمش و عسل دو ماده غذایی بسیار مفید برای تقویت حافظه هستند. بهترین راه تامین سریع انرژی برای فکر کردن، مصرف خوراکی های شیرین به خصوص کشمش و عسل است.
بادام زمینی:
بادام زمینی نیز دارای بیشترین مقدار پروتئین در میان سایر مغزها بوده و می تواند منبع غنی و مناسبی برای جبران کمبود پروتئین باشد. بادام زمینی حاوی سلنیوم بوده که باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدان ها شده و می تواند مغز را در برابر بیماری هایی که با کاهش قدرت تمرکز و حافظه در ارتباطند، محافظت کند.
تخم مرغ و لبنیات:
موادغذایی سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، انواع مغزها، ماست، پنیر، نان های سبوس دار و شیر کم چرب. این خوراکی ها می توانند باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت حافظه شوند.
انجیر خشک یا تازه:
انجیر یکی از منابع دریافت مواد قندی است و بسیار مورد استفاده برای حافظه می باشد.
انبه:
میوه انبه در تقویت حافظه بسیار مفید است. با این که این میوه چرب است و دارای بافت‌های چربی است اما باعث می‌شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع‌تر شود باعث می‌شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.
ماهی و گردو:
ماهی و گردو می تواند باعث کاهش اضطراب و ایجاد تمرکز شود.
شکلات تلخ:
شکلات های تلخ منبعی بسیار عالی برای دریافت انواع آنتی اکسیدان ها و فلاونوییدها محسوب می شوند. فلاونوییدها باعث افزایش قدرت تمرکز و توجه می شوند و به یادگیری و به خاطر سپردن مطالب کمک می کنند.
چای سبز:
پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز باعث ایجاد آرامش روانی و تقویت حافظه می شوند.
آب:
کمبود آب نیز می تواند باعث کاهش تمرکز شود. به طور منظم و به میزان کافی در طول روز از نوشیدنی ها استفاده کنید.
 

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت 11:11:372009 مشاهده