آلبالو یکی از لذیذترین میوه های تایستانی است و کالری آلبالو بسیار پایین است و هر یکصد گرم آلبالو حدود ۷۰ کیلو کالری انرژی دارد.

ترکیبات آلبالو:
آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.

خواص آلبالو:
قند موجود در آلبالو «لوولوز» نام دارد که برای افراد مبتلا به دیابت جذب آن آسان است. آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند. مصرف آلبالو همچنین برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است. مصرف این میوه برای دفع سنگ کلیه و رفع مشکل سنگ کیسه صفرا سودمند است.
این میوه حاوی ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرامش بخش ضروری است . اشتها آور بسیار خوبی است. مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد. ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
میوه‌ای است که که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است. کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را خارج می‌کند و در نتیجه به قلب کمک می‌کند.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 22 تیر 1395 ساعت 11:40:201267 مشاهده