مدت 7 ماه 2 تزریق هفتگی ویتامین C دریافت کردند. هر تزریق میزان ویتامین C خون را تا 20000  میکرومول (µM) افزایش می داد. میانگین ویتامین C خون در بزرگسالان µM 70 است. درمان به خوبی تحمل شد. عوارض جانبی کمی مانند خشکی دهان و در موارد نادر پرفشاری خون مشاهده شد. در بیماران دریافت کننده دوز بالای ویتامین نسبت به کسانی که تنها درمان های رایج را دریافت می کردند، طول عمر 6- 4 ماه طولانی تر بود. در آینده نیز اثرات ویتامین C بر مبتلایان به مرحله 4 سرطان ریه بررسی خواهد شد.
مکانیسمی که احتمالاً نقش ویتامین C را در درمان سرطان ریه و مغز شرح می دهد با متابولیسم سلول های سرطانی مرتبط است. در سلول های سرطانی مقادیر بالا و غیرطبیعی مولکول های آهن فعال از نظر اکسیداسیون – احیا تولید می شود. این مولکول ها با ویتامین C واکنش داده و هیدروژن پراکسید و رادیکال های آزاد مشتق شده از هیدروژن پراکسید را تولید می کنند. این رادیکال ها با آسیب DNA سلول سبب مرگ سلول سرطانی می شوند. همچنین رادیکال های آزاد سبب تضعیف سلول های سرطانی شده و حساسیت آن ها را نسبت به پرتو درمانی و شیمی درمانی افزایش می دهند.
نکته عملی: دوز بالای ویتامین C در درمان مبتلایان به سرطان موثر است. با این حال، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در چهارشنبه 15 آذر 1396 ساعت 10:48:09540 مشاهده