سالاد یکی از اجزای جدایی ناپذیر سفره است خوردن سالادهاي حجيم و کم کالري قبل از غذاي اصلي راه خوبي براي کاهش کالري هاي مصرفي است.
 هویج:
هویج خواص دارویی و ارزش غذایی زیادی دارد و به همین دلیل گیاهی فوق العاده به حساب می آید. هویج حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این گیاه منبع خوبی از فیبر، بیوتین، پتاسیم و تیامین است و منبع غنی بتاکاروتن نیز به حساب می آید. هویج خاصیتی ضد سرطان داشته و براحتی توسط بدن جذب می شود. مصرف این ماده غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده ، کلسترول خون را کاهش می دهد و برای سلامت پوست نیز مفید است. همچنین شب کوری و سرفه های مداوم را نیز بهبود می بخشد.
 خیار:
خیار عمدتا از آب تشکیل شده اما حاوی اسیداسکوربیک (ویتامین C) نیز است. به همین دلیل ادرارآور بوده و عطش را از بین می برد. پوست خیار حاوی فیبر است و مواد غذایی زیادی مانند پتاسیم و منیزیم دارد. اضافه کردن خیار به سالاد و مصرف آن در طول روز شیوه ای موثر برای افزایش مصرف فیبر است.
 گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی هم گیاه محسوب می شود و هم میوه. مصرف این ماده غذایی به حفظ بینایی، سلامت دستگاه گوارش و کنترل فشارخون کمک می کند. همچنین در بهبود دیابت و مشکلات پوستی موثر است. مصرف روزانه گوجه فرنگی نه تنها به بهبود طعم غذاها کمک می کند، بلکه برای حفظ سلامت نیز مفید خواهد بود.
گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که در مقابل انواع سرطان ها از بدن محافظت می کنند. علاوه بر این گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن نیز به حساب می آید. البته هنگام خرید گوجه فرنگی باید دقت داشت گوجه های رسیده و قرمز رنگ انتخاب شود، زیرا گوجه های نارس و سبز رنگ می تواند مشکلاتی مانند دل پیچه و اسهال ایجاد کند.
کلم:
کلم گیاهی است که معمولا به صورت خام در سالاد استفاده می شود. وجود مواد غذایی باارزش و خواص متعدد کلم، آن را در سراسر جهان گیاهی محبوب ساخته است. کلم منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، آهن و فسفر است. کلم ماده غذایی با کالری پایین است و از این جهت برای کاهش وزن از آن استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضدالتهابی هم دارد.
کاهو:
کاهو یکی از پرطرفدارترین سبزیجاتی است که در دنیا مصرف می شود. به رغم این که برگ های داخلی کاهو بیشتر مصرف می شود، پرخاصیت ترین بخش آن برگ های خارجی است.
کاهو خاصیتی آرام بخش داشته و باعث تقویت معده می شود. این گیاه مفید دارای مقدار زیادی آهن بوده و به همین دلیل خون ساز است. علاوه بر این کاهو به داشتن خوابی آرام و راحت کمک می کند. به همین دلیل اگر از بی خوابی شبانه رنج می برید قبل از خواب کمی کاهو بخورید.
پیاز:
پیاز در تسکین بیماری های مختلفی نظیر سرماخوردگی، آسم، عفونت های باکتریایی، مشکلات تنفسی و سرفه موثر است. علاوه بر این، پیاز سرشار از ترکیباتی است که با موفقیت، رشد سلول های سرطانی را
مهار می کند. پس سالاد را در سبد غذایی خود قرار دهید و از مواهب آن برای سلامت خود بهره بگیرید.

سوپر سالاد جامعترین سایت دریافت رژیم Rejim.ir یک شاهکار تغذیه است. اگر معده خوبی دارید میتوانید بعد از یکی دو بار گرفتن رژیم های دیگر رژیمهای پرسالاد را انتخاب نمائید.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 26 مهر 1394 ساعت 08:53:332255 مشاهده