فرنی مواد غذایی ساده‌ای داره. کافیه یه مقدار خلال پسته روی فرنی بریزید و از این دسر خوشمزه لذت ببرید. امروز می‌خوایم طرز تهیه یه فرنی رژیمی خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم تا تو این روزها در کنار خانواده‌تون ازش لذت ببرید.  

 

مواد لازم برای تهیه فرنی رژیمی :

آرد برنج :۲ و نیم فنجان؛

آب سرد: ۳/۲ فنجان؛

شیر پرچرب: ۷ فنجان؛

شکر: ۱ فنجان؛

گلاب: ۳ قاشق غذاخوری (می‌تونید با ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل جایگزین کنید)؛

پسته خلال شده برای تزئین: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری.

 

طرز تهیه فرنی رژیمی:

۷فنجان شیر رو اندازه کنید. ۲فنجان از این ۷ فنجان رو تو یه قابلمه نچسب با حرارت متوسط گرم کنید و حدود ۵ دقیقه روی شعله بذارید. با یه لیسک شیر رو هم بزنید. حالا آرد برنج رو با ۳/۲ آب سرد مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم به دست بیاد. شعله رو کم و مخلوط آرد برنج را به شیر اضافه کنید.

با حرکت مداوم هم بزنید تا زمانی که ترکیب غلیظ بشه و قل بزنه. حدود ۲ تا ۳ دقیقه این کار رو ادامه بدین. ۱فنجان شیر سرد رو اضافه کنید و با حرکت‌ آرام و مداوم ادامه بدید تا دوباره فرنی سفت بشه و قل بزنه. این کار رو حدود ۷- ۱۰ دقیقه ادامه بدید. چهارمین فنجان شیر رو هم اضافه کرده و هم بزنید تا فرنی غلیظ بشه اما قل نزنه.

شکر و گلاب رو اضافه کنید و هم بزنید. حرارت رو زیاد کنید. ۳ فنجان شیر سرد باقیمانده رو هر بار یک فنجان اضافه کنید و قبل از اضافه کردن فنجان بعدی شیر، فرنی رو هم بزنید تا با تشکیل حباب‌های هوا غلیظ بشه. برای جلوگیری از چسبیدن مواد به قابلمه، هم زدن رو ادامه بدید. بعد از غلیظ شدن آخرین فنجان شیر به آرامی اما به طور مداوم فرنی رو هم بزنید. این مخلوط حالت نرمی داره که با سرد شدن سفت می‌شه. فرنی رو بلافاصله تو ۷ تا کاسه بریزید. اون را با پسته خرد شده تزئئین کنید و حداقل ۲ تا ۳ ساعت بدون سرپوش تو یخچال قرار بدید تا خودشو بگیره.

کاسه‌های فرنی خنک شده رو محکم با درپوش پلاستیکی بپوشونید. می‌تونید تا ۳ روز کاسه‌ها رو تو یخچال نگه دارید.  

 

اطلاعات تغذیه‌ای فرنی:

 اطلاعات تغذیه‌ای زیر مربوط به یک کاسه از این دسره و مقدار مواد ذکر شده برای ۶ وعده است.

کالری: ۲۲۲

پروتئین: ۶٫۲ گرم

کربوهیدرات‌: ۲۸٫۳ گرم

فیبر خوراکی: ۲ گرم

چربی: ۹٫۹ گرم

 

نکاتی برای بهتر شدن فرنی :

اول شیر رو اندازه بگیرید و طبق دستورالعمل اون رو اضافه کنید. هر بار اجازه بدید فرنی غلیظ بشه و قبل از اضافه کردن شیر صبر کنید تا حباب‌های هوا از اون خارج بشه. وقتی نشاسته رو توی شیر می‌جوشانید، غلیظ می‌شود، اما برای اینکه یک فرنی نرم داشته‌ باشید باید ظرف‌تان روی حرارت کم باشد.

اگه شعله را برای پخت سریع‌تر فرنی زیاد کنید، باعث سوختن یا دونه دونه شدن فرنی می‌شود. آرد برنج به زمان نیاز دارد تا آروم در شیر، نرم بشه و روی حرارت ملایم بپزد و بافت نرم و غلیظی ایجاد شود. بعد از شروع پخت فرنی، دائما هم بزنید تا بهم نچسبه. برای هم زدن فرنی از لیسک سیلیکونی استفاده کنید. فرنی رو آروم هم بزنید و مواظب باشید که نسوزد.

 

درنظر داشته باشید کلینیک ها و مراکز زنجیره ای گرین لایف (رتبه 1 لاغری در ایران) میتوانند در زمینه لاغری و تغذیه به شما بسیار کمک کنند. برای اطلاع بیشتر با شماره های02134247 با 120خط تماس حاصل فرمایید.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 18 آذر 1400 ساعت 04:48:35429 مشاهده