سوپ یکی از بهترین و مناسب ترین غذاها برای ماه رمضونه. این سوپ چون با شیر و مرغ و یه سری مواد مغذی دیگه درست می شه، یه غذای کامل و در عین حال کم کالریه که می تونید به جای وعده ی اصلی ازش استفاده کنید. فکر کنم الان دیگه به اندازه ی کافی مجاب شده باشید که امشب واسه افطار این سوپ خوشمزه رو درست کنید.

مواد لازم برای تهیه ی سوپ شیر رژیمی (برای ۴ نفر) جو پرک: ۱ لیوان بزرگ سینه ی مرغ: ۱۵۰ گرم قارچ خرد شده: ۱ لیوان هویج رنده شده: ۱ لیوان پیاز: یک عدد کوچک شیر کم چرب: ۴ لیوان جعفری خرد شده: نصف لیوان نمک: به مقدار لازم پودر آویشن: به مقدار لازم فلفل: به مقدار لازم

روش پخت سوپ شیر رژیمی جو پرک را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس و بعد آبکش کنید. قابلمه نسبتا بزرگی را انتخاب کنید و جو پرک را در آن بریزید. قارچ ها را بدون روغن و فقط در حدی که کمی آب آن گرفته شود در ظرف دیگری تفت دهید. هویج و پیاز را رنده کنید و در قابلمه ی سوپ در حال جوش بریزید. مرغ را در ظرف دیگری بپزید و بعد از پخته شدن ریش ریش کنید. همه ی مواد را دراخل قابلمه ی سوپ بریزید. ۴ لیوان آب و ۴ لیوان شیر به این مواد اضافه کنید. ادویه ها را در مرحله پایانی اضافه کنید. وقتی محتوای سوپ به جوش آمد، هر ۱۰ دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید تا جو ته قابلمه جمع نشود. حرارت را کم کنید و ۳۰ دقیقه مانده به برداشتن سوپ از روی اجاق، جعفری را اضافه کنید.

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:26:30518 مشاهده