مواد لازم:
سیب زمینی1 عدد بلغور گندم1 پیمانه نمک فلفل زردچوبهمقدار کافی روغن مایعمقدار کافی شویر خرد شده2 قاشق غذاخوری پیاز1 عدد تخم مرغ1 عدد ارد1 قاشق غذاخوری سیر2 حبه


طرز تهیه و دستور پخت:
کوکوها همانطور که همه می دانیم خیلی متنوع هستند و وجه مشترکشان استفاده از تخم مرغ در تمام مدلها است. کوکوهای معروف مانند کوکو سبزی - کوکو سیب زمینی - کوکو مرغ و ...را همه می شناسیم و حداقل یکبار آن را درست کرده ایم و یا خورده ایم . اما تنوع کوکو ها فقط به همین چند مدل کوکوی معروف و شنخته شده محدود نمی شود و می توان به راحتی در منزل با مواد مختلف مثل بادمجان - عدس - لوبیا- بلغور و ... کوکوهای جدید و تازه درست کرد.

در این مطلب طرز تهیه کوکو بلغور را که شامل سیب زمینی و بلغور گندم و پیاز و ادویه و تخم مرغ و ارد است را برایتان می نویسم و امیدوارم ان را در منزل تهیه کرده و برای وعده غذایی شام همراه با نان میل کنید و طعم یک کوکوی جدید را بچشید.

 

مرحله اول تهیه کوکو بلغور گندم :
ابتدا و برای شروع 1 عدد سیب زمینی را شسته و ان را داخل یک قابلمه می ریزیم و به قابلمه اب اضافه می کنیم و ان را روی گاز گذاشته و زیر گاز را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا سیب زمینی بپزد. با کمک یک چنگال و فرو کردن ان در سیب زمینی از پختن آن مطمئن می شویم.

 

مرحله دوم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه وقتی سیب زمینی پخت آن را از قابلمه بیرون آورده و بعد از سرد شدن سیب زمینی ان را با رنده ریز ، رنده می کنیم و سیب زمینی رنده شده را داخل یک کاسه گود می ریزیم( حتما سیب زمینی را بعد از سرد شدن رنده می کنیم تا چسبناک نشود).

 

مرحله سوم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه در این مرحله 1 عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و سپس با رنده ریز آن را رنده می کنیم و اب پیاز را دور می ریزیم و کاملا می گیریم . چون اب پیاز باعث می شود کوکو باز شود.

 

مرحله چهارم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه بلغور گندم را خوب شسته و ابکش می کنیم. سپس بلغور ابکش شده را داخل یک ظرف می ریزیم و روی ان را تا حدی که کاملا روی بلغور را بپوشاند اب داغ می ریزیم . سپس کمی نمک هم به ان اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بلغور گندم اب را جذب کند( توجه شود حتما از بلغور گندم ریز باید استفاده شود).

 

مرحله پنجم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه در این مرحله سیب زمینی رنده شده و بلغور اب جذب کرده را به ظرف پیاز رنده شده اضافه می کنیم و با ان مخلوط می کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی همراه با شوید خرد شده و 2 حبه سیر رنده شده داخل ظرف می ریزیم و همه مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و با دست آنها را کاملا ورز می دهیم .

 

مرحله ششم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه در این مرحله 1 عدد تخم مرغ را شکسته و در صورت سالم بودن ان را به ظرف حاوی مواد مایه کوکو اضافه می کنیم و تخم مرغ را با انها خوب مخلوط می کنیم و آرد را نیز اضافه می کینم . اکنون مایه کوکو بلغور گندم ما آماده است. فقط ان را برای مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا بعدا کوکو هنگام سرخ شدن باز نشود.

 

مرحله هفتم تهیه کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه در این مرحله ، وقتی 1 ساعت گذشت مایه کوکو را از یخچال بیرون می اوریم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد از مایه کوکو کمی برداشته و با دست ان را به شکل دلخواه در می اوریم و  ان را در روغن به صورت زیر و رو کاملا سرخ می کنیم تا کوکوی ما خوشرنگ و طلایی شود و این کار را برای همه مایه کوکو انجام می دهیم.

 

مرحله هشتم کوکو بلغور گندم :
سپس در ادامه و در این مرحله کوکوهای سرخ شده را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی ان گرفته شود. سپس کوکو بلغور گندم  را در ظرف مناسب می چینیم و ان را برای وعده غذایی شام همراه با نان و سالاد شیرازی و سبزی خوردن و زیتون و ... میل می کنیم.

نوش جان

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 ساعت 12:16:04537 مشاهده