املت کدو سبز و فلفل قرمز
 

دستور پخت امروز املت کدو سبز و فلفل قرمز متفاوت و بسیار خوشمزه است که ویژگی های زیادی در خود دارد. املت به دلیل وجود تخم مرغ پروتئین بالایی دارد. همانطور که می دانید پروتئین زود هضم نمی شود وکم کم سبب بالا رفتن قند خون می شود یعنی برای طولانی مدت احساس سیری خواهید کرد. این املت علاوه بر تخم مرغ، پنیر و کدو سبز را هم دارد که هر کدام به ترتیب دارای پروتئین و فیبر هستند. فیبر نیز از جمله کربوهیدرات هایی است که بدن قادر به هضمش نیست بنابراین از بالا رفتن ناگهانی قند خون پیشگیری می کند و کمتر احساس گرسنگی دارید.
 

می توانید از این املت در صبحانه خود استفاده کنید. صبحانه از مهمترین وعده های غذایی برای هر شخص است که می تواند تا وعده نهار سیر نگه تان دارد. خوردن صبحانه کامل از ریزه خواری قبل از ناهار جلوگیری می کند. جالب است بدانید از مهمترین دلایل افزایش وزن میان وعده های گاه و بی گاهی است که در طول روز می خورید و گاهی متوجه نمی شوید چه مقدار غذای اضافی وارد بدنتان کردید.
 

مواد لازم برای املت کدو سبز و فلفل قرمز تخم مرغ: ۴ عدد کدو سبز بزرگ ( خرد شده ) : ۱ عدد ( دو فنجان ) پنیر سفید چدار ( رنده شده): ۱۱۲ گرم ( حدود یک فنجان ) شیر کم چرب ( ۲ درصد ): سه چهارم فنجان فلفل دلمه ای بزرگ و قرمز: ۱ عدد روغن زیتون: ۱ قاشق غذا خوری نمک: یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه: یک چهارم قاشق چای خوری دستور پخت املت کدو سبز و فلفل قرمز شعله بالای فر را روشن کنید تا خوب گرم شود. فلفل دلمه ای را به صورت طولی از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. دانه ها و اضافات را جدا کنید. سپس طوری که قسمت پوست رو به بالا باشد درون سینی پوشیده با فویل قرار دهید. به مدت ۸ دقیقه یا تا زمانی که روی پوست کمی مشکی شود درون فر قرار دهید. فلفل ها را درون فویل بپیچید، اجازه دهید ۱۵ دقیقه بمانند. حالا پوستشان را بکنید و خرد کنید. فر را تا دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. ماهی تابه نچسب و مخصوص فر را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. روغن را اضافه کنید به صورتی کامل ماهی تابه چرب شود. کدو سبز را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۶ دقیقه بپزد. فلفل دلمه ای را اضافه کنید، حرارت را تا متوسط پایین بیاورید. مواد باقی مانده را در کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. مواد را به ترکیب کدو سبز اضافه کنید، به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که لبه ها های املت آماده شد بپزید. ماهی تابه را به مدت ۱۶ دقیقه درون فر قرار دهید تا مرکز آن نیز به خوبی بپزد. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. حالا به ۶ قسمت تقسیم کنید.
 

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 ساعت 04:41:49671 مشاهده