چند خوراکی مفید برای فشار خون بالا
فشار خون یکی از بیماری های مزمن و بدون علامت است که عدم توجه به آن مشکلات زیادی به بار می اورد و باید تحت کنترل قرار بگیرد. اما تغذیه یکی ز مهم ترین عوامل موثر بر فشار خون است.

-شیر کم چرب
افرادی که کلسیم کمتری را به بدنشان می‌رسانند فشار خون بیشتری دارند. نوشیدن شیر کم چرب برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند، می‌تواند مثل آب روی آتش باشد، چرا که شیر کم چرب کلسیم بیشتری از انواع شیر‌های دیگر دارد.

-انار
افرادی که به خاطر ماده‌ی اِی سی‌ای ACE* در بدنشان به فشار خون مبتلا هستند، می‌توانند دست به دامان انار شوند.

 -چغندر
خوردن یک لیوان از آب چغندر در روز می‌تواند فشار خون شما را کاهش دهد. چغندر میزان بسیار زیادی از نیترات طبیعی را در خودش جای داده است. بدن این نیترات خوراکی را به نیتراک اکسید تبدیل می‌کند که سبب روان شدن و کاهش فشار خون می‌شود.


- چای بامیه
چای بامیه یا نوعی چای که از گل‌های گیاه بامیه گرفته می‌شوند، ترکیبات خاصی برای دور کردن‌ای سی‌ای از بدن دارند، درست همانند آب انار.

-آب میوه‌ کرن بری
کرن بری یکی از میوه‌هایی است که نوشیدن آن می‌تواند سلامت قلب و عروق شما را افزایش دهد. همچنان می‌تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند و یا آن را شکست دهد.

زمان مناسب برای اندازه گیری فشار خون
فشار خون ‌تان را صبح ‌ها و شب ‌ها چک کنید. به طور کلی فشار خون در طول روز نوسان دارد؛ نزدیک به زمان خواب در پایین ‌ترین سطح خود است و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، بالاترین میزان را دارد.

اگر قرار است فشار خون ‌تان را تحت کنترل داشته باشید تا به پزشک ‌تان کمک کنید تصمیم بگیرد پس با یک بار چک کردن فشار خون در روز نمی ‌توانید اطلاعات درستی به پزشک ‌تان بدهید.

اگر خودتان فشار خون ‌تان را می ‌گیرید، بهترین کار این است که یک بار صبح و یک بار پایان عصر یا شب این کار را انجام دهید. هر روز سر ساعت مشخصی فشار خون ‌تان را بگیرید


 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در جمعه 3 آبان 1398 ساعت 06:56:16439 مشاهده