۱٫ از تغییرات کوچک شروع کنید. با روزی ۱۵ دقیقه راه رفتن شروع کنید و  این زمان رو کم‌کم زیاد کنید.

 

۲٫ اگر برای تغییری در وزن خود ندیدید، ناامید نشوید. بدن گاهی متوقف می‌شود. اما اگر شما به ورزش و رژیم غذایی خود ادامه دهید،‌ مقاومت بدن خود را شکست خواهید داد.

 

۳٫ نسبت به عادات خودتان واقع‌بین باشید. مثلاً اگر قبلاً هرروز خوراکی‌های غیرمفید زیادی می‌خوردید و به مصرف آن‌ها عادت کردید، باید آن‌ها رو کنار بگذارید.

 

۴٫ یک غذای سالم که به آن علاقه دارید را جایگزین غذاهای ناسالمی که قبلاً می‌خوردید بکنید.

 

۵٫ کم‌کم در خوراکی‌هایتان تغییر ایجاد کنید. مثلاً اگر عادت به خوردن نوشابه دارید، خودتان رو به چالش‌های ۳۰ روزه بکشید تا کم‌کم تمام عادات بد خود را کنار بگذارید.

 

۶٫ عادات قبلی خودتان را تبدیل به عادات سالم‌تر کنید. اگر قبلاً علاقه زیادی به خوردن همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده داشتید، می‌توانید به‌جایش مثلاً از گوشت بوقلمون با نون جو و سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

 

۷٫ از قبل خودتان را برای رستوران یا مهمانی رفتن آماده کنید. وقتی می‌دانید قرار است بیرون از خانه غذا بخورید، از قبل اسموتی یا وعده‌غذای سالم کوچکی بخورید تا در خوردن غذا در مهمانی زیاده‌روی نکنید.

 

۸٫ تنقلات مفید را جایگزین تنقلات مضر کنید.

 

۹٫ به‌جای سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا چیپس و پنیر و دیگر اسنک‌های مضر و چاق‌کننده، سالاد، البته بدون سس‌های چرب، بخورید.

 

۱۰٫ خودتان غذا درست کنید. وقتی خودتان غذا می‌پزید، روغن کمتر استفاده می‌کنید و از مواد غذایی مفید استفاده می‌کنید.

 

۱۱٫ اگر غذا خوردید اما هنوز احساس گرسنگی می‌کنید، به‌جای تنقلات ، سبزیجات بخورید.

 

۱۲٫ برای ساعات طولانی که در محل کار یا بیرون از منزل هستید، خوراکی همراه خود از منزل ببرید تا مجبور به خوردن فست فود و یا خوراکی‌های دم‌دستی مضر نباشید.

 

۱۳٫ مراقب مصرف نوشیدنی‌های مضر باشید.

 

۱۴٫ خوراکی‌های مضری که برای شما وسوسه آور هست را خریداری نکنید. وقتی یخچال خانه شما پر از خوراکی‌های سالم باشد، حتی اگر بخواهید، خوراکی ناسالمی دم دست شما نیست که مصرف کنید.

 

۱۵٫ تحرک بدن خود را زیاد کنید. در طول روز، در منزل یا محل کار، تا می‌توانید تحرک داشته باشید حتی اگر خیلی کم باشد.

 

۱۶٫ در محل کار خود، در کشوی میزتان، یا در ماشینتان، همیشه مقداری آجیل و خوراکی بگذارید تا با این کار گرسنگی‌تان کمتر بشود و زمان شام یا نهار پرخوری نکنید.

 

۱۷٫ تعداد وعده‌های غذایی خود را زیاد کنید.

 

۱۸٫ غذای خود را در رستوران با دوستانتان تقسیم کنید.

 

۱۹٫ در برنامه بدنسازی کاهش وزن خود،‌ از دمبل هم استفاده کنید. برخلاف تصور عموم، فقط تمرینات هوازی برای کاهش وزن کافی نیست. زیرا هرچه سعی کنید عضلات خود را بیشتر به کار بگیرید، سوخت‌وساز بدنتان بالاتر می‌رود و سریع‌تر لاغر می‌شوید.

 

۲۰٫ تمام عادات بد و خوب خود را بشناسید و قبول کنید که برای تغییر دادن بدنتان باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

 

۲۱٫ ورزش را بهانه پرخوری نکنید. بعضی فکر می‌کنند چون ورزش می‌کنند اجازه دارند هر چیزی و هرچقدر می‌خواهند بخورند. درصورتی‌که تمرینات بدنسازی و رژیم غذایی لاغری هردو باهم و هم‌زمان مؤثر خواهد بود.

 

۲۲٫ کار خود را سخت نکنید. خودتان را درگیر رژیم‌های سخت و ورزش طولانی‌مدت نکنید. اگر این کار را بکنید، خیلی زود خسته و کلافه خواهید شد و همه‌چیز را رها خواهید کرد.

 

۲۳٫ همیشه مقداری غذا از قبل در یخچال آماده داشته باشید تا وقتی گرسنه شدید، احتیاج به فست فود و غذاهای فوری ناسالم نداشته باشید.

 

۲۴٫ یک روز در هفته را به خود استراحت دهید. در این روز هر چیزی که هوس کردید را بخورید، البته زیاده‌روی نکنید.

 

۲۵٫ آب زیاد بنوشید. آب هم برای پوستتان مفید است هم اشتهایان را کمی کمتر می‌کند.

 

۲۶٫ برقصید. اگر حوصله ندارید به باشگاه بروید،می‌توانید در منزل خیلی راحت با یک موزیک شاد برقصید. رقص هم نوعی تحرک و ورزش خیلی خوبی محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 28 دی 1398 ساعت 11:49:13722 مشاهده