بهترین مواد غذایی برای رشد کودکان

کودکان در مرحله بین تولد و بلوغ، نیاز به مکمل های مناسب از مواد مغذی نسبت به سنین دیگر دارند. هنگامی که نیاز انرژی و مواد مغذی برآورده می شود، کودکان می توانند سالم و مناسب رشد کنند. برای اطمینان از رشد کودکان یک رژیم غذایی مغذی و متعادل بسیار ضروری است. متأسفانه، در زمانه ای که غذاهای آماده و فست فودها محبوب هستند و والدین بیش از حد مشغول آماده کردن غذاهای این چنینی برای بچه های خود هستند، تعداد کودکان با بیماری های ناسالم به ویژه چاقی، به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

با این حال، یک رژیم غذایی متعادل به این معنا نیست که شما نیاز به صرف زمان زیادی برای آماده سازی غذا با هزاران دستور غذایی خواهید داشت. در حقیقت، این فقط ترکیبی از غذاهای سالم است که در حال حاضر در اطراف ما موجود می باشد و برای کودکان شما آسان تهیه می شود.

 

رژیم غذایی سالم کودکان:

اکنون، سعی کنید همه این مواد غذایی را به طور منظم به کودکتان بدهید. با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که صرف غذا دادن به آنها صرفا رشد روحی و فیزیکی کودکان را تأمین نمی کند و والدین یا سرپرستان باید از انجام تمرینات فیزیکی کافی در قالب فعالیت های ورزشی هم اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، یک واقعیت است که بچه ها در طول سال های نوجوانی خود بیشترین رشد خود را از لحاظ ذهنی و فیزیکی دارند. به همین دلیل، در طول این دوره، مراقبت های اضافی باید در نظر گرفته شود تا همه منابع لازم برای تبدیل شدن کودک به یک فرد مناسب در سال های پس از آن وجود داشته باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که هر گونه مساله ای در طول رشد تاثیر بزرگی در زندگی بزرگسالان خواهد داشت. بنابراین والدین باید تلاش بیشتری را برای دادن بهترین غذاها برای رشد بیشتر کودکان شان در نظر بگیرند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 11:16:10425 مشاهده