آرام کردن گر گرفتگی ها

یک دفترچه یادداشت از آنچه باعث گرگرفتگی تان می شود، تهیه کنید.

قهوه؟ الکل؟ اتاق گرم؟ استرس؟ همه اینها علل شایع هستند. وقتی گرگرفتگی شروع می شود خود را آرام کنید، نفس عمیق بکشید از بینی هوا را به داخل بکشید و از دهان بیرون دهید. اگر خیلی شدید است با پزشک خود صحبت کنید.

عرق کردن های شبانه را متوقف کنید شب ها گرگرفتگی می تواند ۳ دقیقه یا بیشتر ادامه پیدا کند که باعث می شود خیس عرق شوید و نتوانید بخوابید. اما راه هایی وجود دارد که خنک بمانید. لباسی سبک به تن کنید. یک کیسه یخ زیر بالش خود قرار دهید و در طول شب بالش را بچرخانید و سر خود را روی طرف سرد آن بگذارید. به جای استفاده از یک پتوی ضخیم از چند لایه پتوی نازک استفاده کنید.

کنار جای خواب خود یک پنکه قرار دهید تا هوا در جریان باشد. بالا بردن شانس خواب ثابت شده است یوگا، تای چی و یادگیری مدیتیشن به خوب خوابیدن کمک می کند. هر ورزشی می تواند تغییر ایجاد کند، ۳ ساعت قبل از خواب کارهایی مانند نوشیدن الکل را انجام ندهید. نوشیدنی های الکلی در همه سنین مضر هستند مخصوصا در دوران یائسگی، به جای آن شیر گرم بنوشید. شیر گرم حاوی ماده ایست که کمک می کند آرام شوید.

 

هنوز بیدارید؟ از تخت بیرون بیایید و مطالعه کنید تا زمانی که خوابتان بگیرد. اگر مشکلتان همچنان ادامه داشت با پزشک خود صحبت کنید تا کمکتان کند.

 

به بدن خود کمک کنید تغییر هورمون باعث می شود واژن نازک و خشک شود، که باعث میشود نزدیکی همراه با درد باشد. شما خوش شانس هستید، امروزه محصولات زیادی هستند که می توانند کمکتان کنند.

می توانید از روان کننده واژن مبتنی بر آب و یا مرطوب کننده واژن استفاده کنید. حتی می توانید از پزشک خود بخواهید برایتان کرمهای واژینال یا حلقه تجویز کند، و یا قرص هایی برای بهبود خشکی واژن. نزدیکی بیشتر با همسر می تواند باعث تقویت جریان خون و سلامت واژن شود.

 

تغییرات خلقی پیش یائسگی باعث تغییرات خلقی در زنان می شود و این بین زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می شوند چیزیست شایع. اگر پیش یائسگی بدی داشته باشید، تغییرات هورمونی که در این زمان رخ می دهد ممکن است نوسانات خلقی زیادی را در پی داشته باشد.

یوگا و تای چی اینجا نیز می توانند کمک کنند. دوز کم قرص های ضد بارداری و ضد افسردگی نیز گاهی می تواند باعث بهبود تغییر خلق و خو شود. جلوی سردرد ها را بگیرید در دوران یائسگی یا حوالی این دوران ممکن است میگرن شدیدتر شود، و یا خود را برای اولین بار نشان دهد.

 

یک دفترچه تهیه کنید و بنویسید چه چیزهایی باعث تحریک آن می شود. اگر همراه با سردرد گر گرفتگی هم خود را نشان داد می توانید جلوی هر دو را بگیرید. خوردن چندین وعده ی کوچک در طول روز می تواند جلوی سردرد را بگیرد.

البته اگر احساس گرسنگی یکی از عوامل تحریک کننده باشد. کمبود خواب نیز یکی دیگر از عوامل است، پس اگر شبها با خواب مشکل دارید در طول روز مدتی چرت بزنید. میگرن درمان های گوناگونی دارد می توانید با پزشک خود صحبت کنید تا روش مناسب درمانی خود را پیدا کنید. وقتی موها پایین می آیند موها در یک زمان مشخص نازک تر می شوند و زودتر می ریزند.

حتی ممکن است خود را جایی نشان دهند که اصلا دوست ندارید آنجا باشند – روی چانه و گونه ها. برای اینکه از آنچه دارید مراقبت کنید از رنگ های آرایشی استفاده کنید که مواد شیمیایی مضر نداشته باشند. از آفتاب دوری کنید، چون باعث خشکی می شود.

 

موهای زائد ناخواسته دارید؟ از یک متخصص پوست کمک بگیرید تا با استفاده از بهترین روش این موها را از بین ببرد.

 

جوش؟ الان؟ واقعا؟ شاید وقتی جوان بودید انتظار جوش و آکنه داشتید اما نه حالا که حدود ۵۰ سال سن دارید. اما باید گفت در دوران یائسگی این اتفاق شایع است. مطمئن شوید کرم ضد آفتاب، پاک کننده، مرطوب کننده و سایر محصولات آرایشی که استفاده می کنید ملایم باشند. به دنبال محصولاتی باشید که برچسب ” بدون روغن ” ” مانع مسدود شدن منافذ ” ” ضد جوش ” داشته باشند، حتی اگر جوش ها بعد از مدتی از بین رفتند. از ابهام ذهنی خلاص شوید استفاده کن یا از دستش بده، همین جمله ی ساده کمک می کند با افکار تیره مبارزه کنید و در طول دوران یائسگی تمرکز خود را حفظ کنید.

 

 با راه های جدید ذهن خود را به چالش بکشید. چیزی جدید یاد بگیرید مانند سرگرمی یا زبان. کاهش استرس نیز بسیار کمکتان می کند. خانم هایی که زیاد دچار گر گرفتگی می شوند بیشتر دچار مشکلات حافظه ای می شوند.

درنظر داشته باشید کلینیک ها و مراکز زنجیره ای گرین لایف (رتبه 1 لاغری در ایران) میتوانند در زمینه لاغری و تغذیه به شما بسیار کمک کنند. برای اطلاع بیشتر با شماره های02134247 با 120خط تماس حاصل فرمایید.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 11:34:47241 مشاهده