پنج ضرر کاهش سریع وزن چیست؟

 

۱ – کمبود ویتامین ها :

انسان برای کاهش یک کیلو در هفته باید ۷۷۰۰ کالری کمتر بخورد و اگر در نظر بگیریم که متوسط یک کیلو غذا مصرفی انسان دارای ۱۰۰۰ کالری است بنا براین برای کاهش یک کیلوگرم از وزن در هفته باید نزدیک به هشت کیلوگرم مواد غذایی متفرقه را از نان ، برنج ، میوه ، سبزیجات ، گوشت ، شیر و غیره کمتر بخورد . همه خوانندگان گرامی می دانند که کاستن هشت کیلوگرم از غذاهای متفرقه در هفته به معنی محروم کردن بدن از مجموعه ای از ویتامین ها و املاحی که در این ۸ کیلو غذاها موجود بوده .

در شروع رژیم بدن سعی می کند از ذخایر ویتامین واملاحی که دارد استفاده کند ، ولی بعد از یک ماه از شروع رژیم غذایی منابع وامبارهای ویتامین موجود در بدن ته می کشد. شاید بگوئید ما به او ویتامین ومواد معدنی بصورت قرص یا کپسول تجویز می کنیم که کمبود را جبران کند ، این کار را ما می کنیم که کمبود حاصله در ویتامین و املاح بدن را جبران کنیم ، ولی یک حقیقتی که باید آن را فراموش نکنیم این است که ویتامین مصنوعی تجویز شده نمی تواند به راحتی ویتامینهای موجود در غذاها ومیوه ها ولبنیات جذب شود بنا بر این اگر کاهش سریع وزن اعمال شود ، حتما کمبود ویتامین ها را بدن نمی توانیم به هیچ وجه جبران کنیم با ویتامین های تجویز شد .واین یکی از ضررهای کاهش سریع وزن است.

 

اثرات منفی کمبود ویتامین ها : ریزش مو اختلال قاعدگی کندی در کاهش وزن یبوست مزاج

 

۲ – تحلیل رفتن عضلات و افتادگی ماهیچه ها :

هنگام رژیم غذایی بدن ما برای جبران کمبود ها اقدام به استفاده از ذخایر چربی برای تامین نیاز خود می کند ، ولی اگر کالری آن رژیم خیلی کم باشد ، بدن با کمبود انرژی زیادی مواجه خواهد شد و نمی تواند کمبودهای حاصله را از تنها یک منبع تامین کند .پس باقی مانده کمبود را از منابع دیگر که مهمترین آن ها بافت عضلانی می باشد تامین می کند ، مخصوصا اگر رژیم گر در اثر کاهش سریع توانایی ورزش و تحرک را نداشته باشد ، بافت عضلانی در اثر عدم تحرک قربانی کاهش سریع وزن می شود . واین امر منجر به افتادگی عضلانی و شل شدن ماهیچه و خارج شدن بدن از فرم زیبایی اندام می شود.

 

۳ – توقف یا کند شدن روند کاهش وزن :

بافت عضله ای موجود در ماهیچه ها بالاترین سوخت بدن را تشکیل می دهد ، و با کاهش سریع وزن و تحلیل رفتن ماهیچه ها مقدار انرژی مصرفی بدن کم می شود، در نتیجه سرعت کاهش وزن کندتر و کندتر می شود .

 

۴ – برگشت سریع چاقی :

برنامه کاهش آهسته وزن ، تکیه بر آموزش روش درست خوردن و با کاهش مقداری از غذاهای مصرفی روزمره تکیه میکند .این نوع آموزش تغذیه می تواند بهترین روش برای نگه داشتن وزن باشد زیرا با رسیدن به وزن ایده آل می توان با افزایش مقدار کمی غذا به غذاهای مصرفی قبلی راه نگه داشتن وزن را ادامه داد . به خلاف روشهای سریع کاهش وزن که نمی تواند به هیچ وجه برای ادامه راه نگه داشتن وزن الگو باشد بنا بر این برگشت سریع وزن را در این حالت ها بیشتر مشاهده می کنیم .

 

۵ – افزایش احتمال چروک پوست :

در برنامه های کاهش سریع وزن بافت زیر پوست وقت کافی برای ایجاد هماهنگی با بافت های پوست پیدا نمی کند بنا بر این احتمال ایجاد چروک پوستی بیشتر می شود، از طرف دیگر بعضی از طراحان رژیم کاهش وزن سعی می کنند که چربی های رژیم را به طور کامل حذف کنند ، و این مهمترین عامل ناهماهنگی را بین پوست و بافت زیر پوست ایجاد می کند و منجر چروک پوست می گردد .

درنظر داشته باشید کلینیک ها و مراکز زنجیره ای گرین لایف (رتبه 1 لاغری در ایران) میتوانند در زمینه لاغری و جوانسازی پوست به شما بسیار کمک کنند. برای اطلاع بیشتر با شماره های02134247 با 120خط تماس حاصل فرمایید.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در شنبه 27 آذر 1400 ساعت 11:11:00205 مشاهده