عادات سالم برای زندگی سالم است پس شروع به حذف کردن عادات ناسالمتان کنید ، تا به زودی چند کیلویی وزن کم کنید.
تهیه و تدارکتان ضعیف است:
تهیه و تدارک به این معنی هم هست که چیزهایی که هوس می کنید را بشناسید و جایگزین آنها را دم دستتان داشته باشید تا بتوانید جلوی هوستان را بگیرید.مثلا اگر ضعفتان در شیرینی است ، میوه یا یک فنجان پودینگ بدون شکر دم دستتان داشته باشید تا بتوانید بدون دریافت مقدار زیادی کالری ، هوستان به شیرینی را ارضا کنید.
آب کافی نمی نوشید:
نوشیدن مقدار مناسب آب ، سلامت کلی تان را ارتقا خواهد داد ، از پوست ، استخوان و مفاصل گرفته ، تا سیستم گوارش ، حافظه و حتی عملکرد مغزتان .اگر وزنتان برایتان مهم است ، مصرف آب کافی و به جا خیلی می تواند کمک کند . خستگی و کوفتگی ، یکی از اولین علائم بی آبی بدن است . افراد بسیاری این اتفاق را به غلط تفسیر کرده و احساس می کنند که گرسنه اند ، پس غذا می خورند تا انرژی بگیرند.
پروتئین کافی مصرف نمی کنید:
در هر وعده غذایی تان ، باید یک منبع پروتئینی هم وجود داشته باشد . بدن برای پردازش پروتئین دو برابر مقداری که برای کربوهیدرات و چربی انرژی می خواهد ، انرژی مصرف می کند . این بدین معنی است که شما پروتئین می خورید و بدن شما کالری بیشتری برای هضم آن استفاده می کند.گوشت های کم چرب ، مانند سینه مرغ ، برش های کم چرب گوشت گاو و غذاهای دریایی ، منابع عالی پروتئین هستند.همچنین شما می توانید پروتئینتان را از طریق تخم مرغ ، پنیر ، کره بادام زمینی ، آجیل یا شکلات و پودرهای پروتئین کم کالری تامین کنید.
دریافت کالری زیاد از مایعات:
کالری هایی که به شکل مایع وارد بدن شما می شوند کالری های بی کفایتی هستند . آنها در مجموع کالری های مصرفی تان حساب می شوند ، اما باعث نمی شوند که احساس سیری کنید. اگر در حال کاهش وزن هستید ، از آبمیوه ها ، نوشیدنی های گازدار و حتی نوشیدنی های ورزشی استفاده نکنید.
به اندازه کافی نمی خوابید:
خوابیدن، یک عامل مهم برای دستیابی و کنترل وزن سالم است. دلیل این اتفاق هورمون ها هستند ، مخصوصاً لپتین و گرلین . چندین تحقیق هدایت شده توسط دانشگاه شیکاگو و دانشگاه استنفورد ، به این نتیجه رسیده اند که محرومیت از خواب کافی ، باعث کاهش سطح لپتین و افزایش سطح گرلین می شود.گرلین بالا اشتها را تحریک می کند و لپتین پایین هم باعث می شود بعد از غذا خوردن احساس سیری نکنید.
صبحانه را نادیده می گیرید:
صبحانه را در برنامه تان بگنجانید.صبحانه ، سوخت و ساز بدنتان را روبه راه ساخته و ان را وادار می کند تا کالری بسوزاند.اما افراد زیادی ، اول صبح واقعاً اشتها ندارند ، مشکلی نیست ، کافی است در دو ساعت اولی که از خواب بیدار شده اید چیزی بخورید. یک صبحانه عالی، از کربوهیدرات های پیشرفته به همراه پروتئین و کمی هم چربی سالم تشکیل شده است .
خوراکتان را ثبت نمی کنید:
ممکن است مشکل از آن باشد که شما بیشتر از آنچه که فکر می کنید می خورید ! نوشتن هر آنچه که می خورید می تواند یک راه حل موثر برای این مشکل باشد . او می گوید هر چیزی که در دهانتان گذاشتید را باید بنویسید . ثبت هر چه می خورید ، در چند سطح برایتان موثر است . اول اینکه یک تصویر کلی از میزان کالری مصرفی تان در روز کسب خواهید کرد.
پس از چندی که خورد و خوراک هایتان را ثبت کردید ، می توانید الگوهای رفتاری تان را ببینید .
ورزش نمی کنید:
شما فقط با انجام تمرینات هوازی و رعایت رژیم غذایی ، به راحتی به اهداف کاهش وزنتان دست پیدا نخواهید کرد اگر تمرین با وزنه را با تمرینات هوازی ترکیب کنید ، توانایی کاهش وزنتان به مراتب بهینه می شود .
تماشای تلویزیون:
افراد چاقی که میزان تماشای تلویزوین در روز را به نصف کاهش دادند، ۱۱۹ کالری در روز بیشتر سوزاندند که این مسئله باعث می شود به طور سالیانه فرد ۱۲ پوند وزن کم کند.
توصیه: ساعت ۱۱ شب تلویزیون را خاموش کنید و برای خواب آماده شودید. شش تا هفت ساعت خواب در شب به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید.
رستوران های مجانی:
در برخی از رستوران ها چیپس و سالاد و سیب زمینی سرخ کرده، بخشی از غذا هستند و بدون آنکه سفارش دهید به شما ارائه می شود. با خوردن این غذاها حداقل ۱۵۰ کالری به رژیم غذایی شما اضافه می شود.
توصیه: قبل ازاینکه به رستوران بروید یک عدد سیب یا آواکاددو مصرف کنید؛ به این ترتیب دیگر به شدت احساس گرسنگی نخواهید کرد و در ضمن از پیش خدمت بخواهید تا غذاهای مجانی منو را برای شما نیاورد.
مصرف شیر کم چرب و رقیق:
اگرچه ممکن است تعداد کالری های آن مختصری کمتر باشد اما این کار سبب می شود تا بدن شما برای دریافت مواد غذایی مورد نیازش از دیگر مواد استفاده کند. ماست های بدون چربی سرشار از قند است که خود باعث گرسنگی بیشتر خواهد شد.
توصیه: چربی ۲% در مواد لبنی بسیار متعادل است زیرا در عین حال که میزان کالری کمتری دارد، مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز دارد.
عدم مطالعه در زمینه رژیم های غذایی:
افرادی که در زمینه مواد غذایی و ارزش آنها مطالعه  می کنند معمولا بهتر و هوشمندانه تر می توانند رژیم غذایی خود را انتخاب کنند.
توصیه: بهتر است یکی از سایت های معتبر در این زمینه را انتخاب کرده و در خبرنامه آن عضو شوید تا به صورت روزانه بتوانید اطلاعات خود در زمینه تغذیه را افزایش دهید.
سریع غذا خوردن:
همیشه این را به خاطر بسپارید: ۲۰ دقیقه طول می کشد تا شکمتان به مغز اعلام سیری کند. افرادی که آهسته غذا می خورند معمولا در هر وعده ۶۶ کالری کمتر از سایرین کالری مصرف می کنند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید به راحتی می توانید سالانه ۹ کیلو از وزن خود را کاهش دهید.
توصیه: سعی کنید درزمان غذا خوردن قاشق خود را بین لقمه ها زمین بگذارید تا زمان بیشتری به معده بدهید تا به مغز فرمان سیری بدهد.
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در سه شنبه 12 آبان 1394 ساعت 10:51:382194 مشاهده