بسیاری از فست فودها، از جمله همبرگر و ساندویچ، از نظر کربوهیدرات‌ها بالا هستند. بااین‌حال، استراتژی‌ها و انتخاب‌های ساده‌ای وجود دارند که می‌توانند محتوای کربوهیدرات بسیاری از فست فودها را کاهش دهند. مصرف فست فود کم کربوهیدرات هر از گاهی ایرادی ندارد، ولی مصرف زیاد فست فود اصلا سالم نیست. رژیم غذایی کم کربوهیدرات لزوما یک رژیم سالم به حساب نمی‌آید، به‌ویژه اگر فرد عمدتا به مصرف گوشت سرخ شده یا غذاهای فرآوری شده با کالری بالا اقدام کند.


نکاتی برای فست فودهای کم کربوهیدرات

برخی رستوران‌های فست فودی گزینه‌های کم کربوهیدرات عرضه می‌کنند، ولی اگر این‌طور نبود، نکات ذیل می‌توانند مصرف فست فودهای کم کربوهیدرات را تسهیل کنند.

– ساندویچ یا برگرهای بدون نان بخورید
– دورچین‌هایی مانند سیب مزنی سرخ شده و نان را با سالاد یا گزینه‌های مغذی مانند میوه جایگزین کنید
– گوشت کبابی سفارش دهید. اگر هیچ گزینه‌ی کبابی در منو وجود ندارد، پوست سوخاری را بکنید
– قطعات کوچک مصرف کنید
– منوی اصلی را کنار بگذارید و بروید سراغ سالاد بار. از سس‌ها دوری کنید و به جای آن پروتئین روی سالادتان بریزید، مانند تخم مرغ یا مرغ. مقداری طعم دهنده به آن اضافه کنید که چربی سالم داشته باشد، مانند آووکادو، مغز آجیل و دانه‌ها. مقداری آب لیمو ترش روی آن بریزید.
ملاحظات سلامتی در مصرف فست فود

 

به استناد انجمن قلب امریکا، فست فود از نظر موارد ذیل بالا است:

– سدیوم
– چربی ترانس
– چربی اشباع
– کالری

حتی انتخاب‌های سالم، مانند سالاد، نیز ممکن است پر از افزودنی‌های ناسالم باشد، مانند سس سالاد با سدیوم یا کالری بالا.

 

 

استراتژی‌های ذیل می‌توانند در سالم‌تر شدن فست فود به شما کمک کنند:


۱. تعریف بسیار دقیقی از “سالم” داشته باشید

رژیم غذایی سالم برای فرد مبتلا به دیابت احتمالا به معنای خوراکی‌هایی با شاخص گلیسمی پایین است، در حالی‌که رژیم غذایی سالم برای یک فرد بدون محدودیت خوراکی ممکن است به معنای خوراکی‌های فرآوری نشده و “طبیعی” باشد.


۲. حقایق ارزش غذایی را مطالعه کنید

درباره‌ی ارزش غذایی چیزهایی که سالم به نظر می‌آیند بخوانید، این کار می‌تواند مواد ناسالم را برای‌تان آشکار کند.


۳. مصرف فست فودها را محدود کنید

افرادی که زیاد سفر می‌کنند یا به کسانی که زیاد فست فود می‌خورند باید از وعده‌های فست فودی کوچک و ساده استفاده کنند و تلاش کنند بخش اعظم مواد غذایی مورد نیازشان را از جای دیگری تأمین کنند.


۴. مراقب سس‌ها، دیپ‌ها و افزودنی‌های دیگر باشید

رومال‌ها و سس‌ها می‌توانند گزینه‌ها و انتخاب‌های سالم را ناسالم کنند.


۵. به حس فست فودها دقت کنید

افرادی که پس از مصرف فست فود به درد شکمی، کم شدن انرژی، یا نشانه‌های دیگری مبتلا می‌شوند می‌بایست یا از مصرف فست فود اجتناب کنند یا مرتبه‌ی بعد یک خوراکی دیگر را امتحان کنند.


۶. خودتان را با سبزیجات سیر کنید

سبزیجات یک جایگزین سیر کننده برای نان و دیگر میان‌وعده‌های با کربوهیدرات بالا است. از سبزیجات گریل شده یا خام استفاده کنید زیرا سبزیجات سرخ شده از سلامت کمتری برخوردار هستند، یا سالاد بخورید.

مصرف متعادل فست فود، رو آوردن به جایگزین‌های سالم فست فودها، و مصرف وعده‌های غذایی کامل و مغذی در خانه می‌توانند بخشی از یک رژیم کم کربوهیدرات مغذی و متعادل باشند.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت 10:51:35553 مشاهده