خواص انگور سیاه و موارد احتیاط  در مصرف آن
انگور میوه ای بهشتی است که سرشار از ویتامین است و خواص زیادی دارد اما زیاده روی در مصرف انگور بیماری هایی را به دنبال دارد.

 

خواص انگور سیاه مربوط به سلامتی:

1.کنترل قند خون:
مطالعات متعدد نشان میدهند که مصرف انگور سیاه میتواند به درمان دیابت کمک کند.رسوراترول موجود در این انگور ،باعث افزایش ترشح انسولین و حساسیت به انسولین است در نتیجه به بهبود و حفظ تعادل قند خون و سطح انسولین در بدن کمک میکند. این میوه، همچنین به کنترل جریان خون ، به وسیله افزایش فشار خون کمک میکند.

 

2.بهبود و تقویت عملکرد مغز از خواص انگور سیاه:
مصرف منظم انگور سیاه، باعث بهبود غلظت خون ، حافظه و یاداوری کلمات میشود ، پلی فنول موجود در این میوه ،به درمان میگرن و جلوگیری از آلزایمر نیز کمک میکند.

 

3.بهبود سلامت قلب از خواص انگور سیاه:
ماده غیر مغذی و فعال که به طور طبیعی در این گیاه وجود دارد، به کاهش آسیب عضلات و ماهیچه های قلب کمک میکند و در کاهش و تنظیم سطح کلسترول بدن نیز تاثیر گذار میباشد و از حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی،عروقی جلوگیری میکند.

 

4.پیشگیری از سرطان با انگور سیاه:
مصرف بالای این انگور میتواند در جلوگیری و درمان سرطان پوست ، دستگاه گوارش ،پروستات ،پستان،ریه و پانکراس کمک کند و تاثیر گذار باشد.

 

5.کاهش وزن از خواص مصرف انگور سیاه:
این میوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد ، باعث میشود تا سموم انباشته شده ای به صورت ناخواسته در بدن انتشار پیدا کنند ، که این باعث کاهش وزن میشود.

 

6. انگور سیاه برای محافظت در برابر عفونت و التهاب:
رسوراترول موجود در آن ، ضد باکتری و قارچ کش عالی ای میباشد ، بنابراین برای جلوگیری از عفونت والتهاب بیماری زا کمک میکند و به دلیل خواص ضد ویروسی ، در برابر بیماری های مانند :فلج اطفال و هرپس مقاومت میکند و سطح رطوبت ریه ها را افزایش میدهد و به درمان آسم کمک میکند.

 

7.درمان یبوست ،سو هاضمه و اختلالات کلیوی از خواص انگور سیاه :
این انگورها، سرشار از شکر ،اسید آلی و پلیوس هستند ، به همین دلیل به عنوان یک ملین کننده ملایم برای درمان یبوست استفاده میشوند.آنها در درمان صرع،سوزش معده و جلوگیری از دیپسپی موثر هستند و به کاهش اسیدیته ناشی از اسید اوریک کمک میکنند و در نتیجه فشار روی کلیه ها را کاهش میدهند.

 

8.بهبود و تقویت بینایی از خواص انگور سیاه است:
این انگور حاوی لوتئین و زاکسانتین است که به حفظ دید و تقویت بینایی کمک میکند.

 

9.حفظ پوستی سالم و جوان:
آنتی اکسیدان های موجود در انگور سیاه ،دارای خواص ضد پیری میباشد که به کاهش چین و چروک ،افزایش کشش پوست ،گردش خون مناسب در پوست که منجر به داشتن پوستی سالم ، جوان و درخشان میشود، کمک میکند.ویتامین E موجود در آن نیز رطوبت پوست را حفظ میکند ،از این رو میتوان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی نیز از آن استفاده کرد.
این میوه غنی از ویتامین C نیز میباشد، که سلول های پوست را جوان نگه میدارد.با توجه به آنتی اکسیدان هایی که در انگور سیاه وجود دارد، میتوان از آن به عنوان کرم ضد آفتاب طبیعی ، در برابر آسیب های ناشی از اشعه های مضر UV خورشید استفاده کرد که در نتیجه باعث کاهش آسیب به سلول های پوستی میشود.

 

10.باعث سالم ماندن مو میشود:
مصرف این میوه بسیاری از مشکلات مو را حل میکند مانند:شوره سر،ریزش مو یا سفید شدن زود هنگام.محتوای آنتی اکسیدان و ویتامین E این میوه باعث افزایش گردش خون در پوست سر میشود و عروق خونی را تقویت میکند و باعث رشد موهای سالم میشود.موها را ضخیم تر میکند ،خارش پوست سر را کم میکند و به طور طبیعی باعث زیبایی و براق شدن میشود.

 

خواص انگور سیاه و انگورهای دیگر در دوران بارداری
از مهمترین خواص انگور و آب انگور در بارداری میتوان به رفع ضعف، خستگی، ضعف اعصاب و استرس اشاره کرد که علاوه بر اینها مطالعات ثابت کرده است که مصرف به اندازه و البته با اجازه پزشک آن موجب بهبود حافظه، قدرت دید چشم، تمرکز و تحریک گردش خون مغزی در بدن زنان باردار می شود اما این موارد تنها خواص انگور سیاه در بارداری نیستند بلکه مواردی هم وجود دارد که شامل:

از بین رفتن التهاب بدن زنان باردار از خواص انگور سیاه
یکی از خواص مهم انگور در بارداری کاهش و رفع التهاب بدن است. خواص ضد التهابی موجود در این میوه باعث می شود تا از بروز عفونت در بدن زنان حامله و گرفتگی عضلات که در این دوران بسیار رایج است جلوگیری شود.
انگور برای درمان مشکل یبوست بارداری
میوه انگور به عنوان یک ملین قوی عمل می کند و با خوردن آن مشکل یبوست زنان باردار رفع می شود.
انگور سیاه برای درمان کم خونی زنان باردار
این میوه به دلیل ساخت هموگلوبین خون زنان در درمان کم خونی زنان باردار بسیار مفید است .
کاهش سطح کلسترول خون زنان باردار با انگور سیاه و قرمز
انگور قرمز و سیاه حاوی ترکیب رسوراترول بوده و مصرف آن میزان کلسترول خون زنان باردار را کنترل و کاهش می دهد.


موارد احتیاط در مصرف انگور سیاه
مصرف انگور برای برخی افراد به خصوص برای مبتلایان به دیابت مضر است.
خوردن بیش از اندازه انگور سیاه موجب دل پیچه و اسهال می شود.
زیاده روی در خوردن انگور برای کبد و معده ضرر دارد و حتی ممکن است به انسداد روده و معده ختم شود.
مصرف مداوم آب انگور موجب ایجاد سنگ کلیه و رسوبات در دستگاه ادراری می شود.
خوردن آب سرد بدون وقفه بعد از خوردن انگور، برای معده مضر است.
بدانید که خوردن انگور ترش و نارس، دلیلی است برای بروز اختلال در معده می شود.
هسته هر نوع انگوری، سرد و خشک است و در معده های ضعیف ایجاد نفخ می کند پس باید با احتیاط مصرف شود.

 

 

 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت 10:27:55988 مشاهده