خام خواری تحولی در زندگی شما

خام‌خواری یک سبک زندگی است که در آن خوردن غذاهای نپخته، پردازش نشده و اغلب ارگانیک بخش اصلی رژیم غذایی را تشکیل می‌دهد.

خام‌خواران عموما اعتقاد دارند که هرچه میزان غذای خام در رژیم بیشتر باشد، برای سلامتی بهتر است. طرفداران این رژیم غذایی اعتقاد دارند که این رژیم متعلق به دوران ماقبل تاریخ است؛ زمانی که انسان ها هنوز آتش را کشف نکرده بودند. همچنین این طرفداران باور دارند که دستگاه گوارش انسان به خصوص برای هضم مواد غذایی خام و انواع سبزیجات تکامل یافته است. ابداع اولین رژیم های غذایی خام خواری به قرن 19 بر می گردد.

در رژیم خام خواری چهار گروه غذایی مصرف میشود: سالاد میوه مغزها(آجیل خام) و جوانه ها
آرتوری ویرتانن، زیست شیمیدانی که جایزه نوبل دریافت نمود، به عنوان یکی از طرفداران رژیم خام خواری شناخته شد. او نشان داد که آنزیم های موجود در غذاهای نپخته، هنگام جویدن ماده غذایی خام در دهان آزاد می شوند. این آنزیم با آنزیم های دیگر که بدن آنها را تولید می کند واکنش نشان داده و در نهایت گوارش ماده غذایی را به بهترین نحو انجام می دهند.
این رژیم در قرن ۲۰ طرفداران بیشتری یافت، پس از اینکه پزشکان ثابت کردند که رژیم غذایی که دارای میوه و سبزیجات باشد قادر است بیماری های بسیاری را بهبود بخشد. تا مدتها رژیم غذایی خام خواری را زیر مجموعه ای از رژیم گیاه خواری به حساب می آوردند تا اینکه در سال ۱۹۷۵ میلادی رژیم خام خواری به عنوان یک رژیم غذایی مستقل و متفاوت از گیاه خواری به ثبت رسید.
از آن زمان، این رژیم غذایی محبوبیت امروزی خود را پیدا کرد و اولین رستورانهایی که این دسته از غذاها را عرضه می کردند در کالیفرنیا و نیویورک تأسیس شدند. انواع مختلف کتاب های آشپزی این رژیم هم به بازار آمد. 
بسیاری از پزشکان و متخصصین رژیم غذایی خام خواری را تأیید نموده اند. متخصصین تغذیه این نوع رژیم را برای درمان چاقی که امروزه در جوامع توسعه یافته بسیار شایع است مفید می دانند. این رژیم برای درمان بیماری های عروق قلبی، سرطان ، دیابت و بیماری های مربوط به سیستم ایمنی مناسب می باشد.

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 ساعت 02:36:141803 مشاهده