مزایای خوردن غذای سالم
خوردن غذای سالم فواید فراوانی از جمله کاهش وزن، شفاف شدن پوست، کاهش خطر ابتلا به دیابت و بسیاری مزایای شگفت انگیز دیگر را به ارمغان می آورد.


کمک به کاهش وزن
این حقیقت که خوردن غذای سالم می تواند به کاهش وزن کمک کند در پژوهش های فراوانی اثبات شده است و دلایل بسیاری دارد، از جمله:

غذای سالم سرشار مواد مغذی است
غذای سالم به شما در رفع کمبود مواد معدنی و ویتامین ها و کاهش گرسنگی کمک می کند. در یک مطالعه که بر روی ۷۸۶ نفر انجام شد، مشاهده شد که بیش از ۸۰٪ از شرکت کنندگانی که از غذای سالم حاوی مواد مغذی استفاده کردند نسبت به کسانی که رژیم غذایی با مواد مغذی کمتری داشتند بیشتر احساس سیری کردند، با اینکه حتی کالری دریافتی گروه اول کمتر از گروه دوم بود. کمتر بودن کالری مصرفی وقتی با رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی همراه شود، عملکرد بدن را از چربی سازی به سمت چربی سوزی سوق می دهد.

رژیم غذایی سالم سرشار از پروتئین است
غذاهای سالم نسبت با غذاهای بسیار فرآوری شده پروتئین بیشتر و میزان کالری کمتری دارند. به عنوان مثال ۱۰۰ گرم گوشت قرمز ۲۱ گرم پروتئین و ۱۴۵ کالری دارد، در حالی که همین گوشت در حالت فرآوری شده ۱۲ گرم پروتئین و ۴۵۸ کالری دارد. پروتئین اساسا مهمترین ماده مغذی مورد استفاده هنگام کاهش وزن است، زیرا نه تنها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد بلکه احساس گرسنگی را نیز کاهش داده و هورمون های تنظیم وزن را نیز مدیریت می کند.

غذاهای سالم حاوی فیبر محلول هستند
فیبر محلول فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله فواید آن می توان به کاهش وزن اشاره کرد. فیبر پس از مخلوط شدن با آب ماده ای ژله مانند در روده تولید می کند و باعث آرام شدن حرکت غذا در مسیر دستگاه گوارش می شود. این فرایند تولید هورمون های گرسنگی را متوقف کرده و همزمان تولید هورمون هایی که در شما احساس سیری ایجاد می کند را افزایش می دهد که همه این عوامل باعث کاهش وزن می شود. 

کاهش خطر ابتلا به سرطان
اگر می خواهید یک زندگی طولانی، سالم و بدون سرطان داشته باشید، خوردن غذای سالم شما را به این هدف می رساند. مطالعات متعدد نشان داده است که بین مصرف غذای سالم و پیشگیری از انواع سرطان از جمله سرطان سینه و سرطان روده بزرگ رابطه مثبتی وجود دارد.

کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی
متاسفانه بیماری های قلبی عروقی طی سالیان متمادی بلای جان بسیاری از افراد شده است. این بیماری ها معمولا از وجود سطوح بالای کلسترول در بدن ناشی می شوند و این مشکل را می توان به سادگی با تغییر در رژیم غذایی سالم رفع کرد. تحقیقات نشان داده است که با مصرف ۳ واحد غلات در وعده های غذایی روزانه خطر ابتلا به فشار خون بالا یا بیماری قلبی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اگر می خواهید قلب و سیستم گردش خون سالمی داشته باشید باید خوردن تنقلات و غذای ناسالم را ترک کرده و به سراغ مصرف غذای سالم بروید.

تقویت سیستم ایمنی بدن
سیستم ایمنی بدن یک سیستم حیاتی در بدن شما است و اگر می خواهید همواره در سلامت کامل به سر ببرید این سیستم باید همیشه در بهترین حالت خود عمل کند. خبر خوب این است که خوردن غذای سالم می تواند به عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن کمک کند. با مصرف حداقل ۵ واحد میوه و سبزیجات در روز، بازدهی عملکرد پادتن های بدن تا ۸۲% افزایش می یابد. اگر می خواهید سیستم ایمنی مقاومی داشته باشید که به طور منظم هرگونه میکروب و عفونت را از بدن شما دفع می کند، داشتن رژیم غذایی سالم به شما در تحقق این امر یاری می کند.

درخشندگی و سلامت پوست
اگر شما به دنبال یک پوست سالم، جوان و درخشان هستید، لزوما نیازی به صرف صدها دلار هزینه برای لوازم آرایشی ندارید. تمام چیزی که نیاز دارید یک رژیم غذایی مناسب است. غذاهای کامل و سالم حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، چربی های سالم و سایر مواد مغذی هستند که نقش بسیار مهمی را در داشتن یک پوست شاداب و سالم ایفا می کنند.

جلوگیری از دیابت
این که دیابت یک تهدید مرگبار است، حقیقتی تلخ و ثابت شده است. در واقع بیش از ۷۵۰،۰۰۰ آمریکایی در سال در اثر ابتلا به دیابت جان خود را از دست می دهند. برای پیشگیری از ابتلا به دیابت تنها کاری که باید انجام دهید این است که رژیم غذایی سالم داشته باشید. مطالعات قبلی نشان داده است که با ایجاد عادات غذایی گیاهی و مبتنی بر سبزیجات می توانید خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید. حالا که با مزایای مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی آشنا شدید، به شما خواهم گفت که چگونه از این مزایا بهره مند شوید
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 11:08:23454 مشاهده