چه هوس های غذایی باعث می شوند که رژیم خود را برهم بزنیم ؟
گاهی ما برای خوردن غذا ولع داریم و این به این معنی نیست که بدن به ان ماده ی غذایی احتیاج دارد . هوس غذا خوردن با فعالیت  شیمیایی مغز سرو کار دارد . ممکن است بافت یک غذا یا نمکی بودن ان یا شیرین بودن ان باعث شود که به سمت ان کشیده شوید . اما این باعث می شود که برنامه ی غذایی خود را برهم بزنید و مطلبق رژیم عمل نکنید .

مواد غذایی که همیشه هوس خوردن انها را می کنیم و به سمت آنها کشیده می شویم عبارتند از :
دونات ها :
وقتی رژیم هستیم به هیچ عنوان نباید به سراغ دونات ها برویم . همین که نباید به سراغ دونات ها برویم خود باعث می شود بیشتر کشیده شویم . مطالعات نشانم یدهد که خوردن غذاهای دلخوه در یک هفته و بعد کنار گذاشتن آن ها باعث می شود بیشتر هوس خوردن ان ها را داشته باشیم . اگر هوس خوردن غذایی را دارید بهتر است مقدار از ان را بخورید تا اینکه ان را کنار بگذارید . دونات ها کالری بسیار بالایی دارند و مواد مغذی هم بسیار کم دارند بهتر است به جای ان ها نان سبوسدار و کره ی بادام زمینی بخورید .
پاپ کورن :
وقتی نشسته و فیلم می بینید یا به سینما می روید هوس خوردن پاپ کورن می کنید همانطور که می دانید حافظه تاثیر زیادی در هوس های غذایی دارد . البته پاپ کورن ساده می تواند یک میان وعده ی خوب باشد اما معمولا پاپ کورن هایی که  در مغازه ها و در بسته بندی هستند با روغن نارگیل درست می شوند و سس کره ای به ان ها اضافه می شود درنتیجه سالم نیستند و کالری بسیار بالایی دارند که برای رژیم غذایی شما اصلا مناسب نیست و ان را به هم می زند . بدن به سدیم و گلوکز نیاز دارد تا درست عمل کند که این دو ماده ی غذایی را با ورزش سریع خالی می شوند اگر هوس یک میان وعده نمکی کردید شاید بدنتان است که می گوید این موارد نیاز به ریکاوری دارند . حتما پاپ کورن را ساده مصرف کنید .
شکلات ها :
وقتی مدتی شکلات را به طور مدام می خوریم عادت می کنیم و باید حتما مصرف کنیم . شکلات مفید است اما باید بدانید که کالری بالایی دارد . باید بدانید که اگر مدام دارید شکلات می خورید احتمال اینکه افسردگی داشته باشید زیاد است . 28 گرم شکلات تلخ سطح سروتونین و دوپامین که به نام مواد شیمیایی احساس خوب نیز شهرت دارند را تقویت می کند شکلات حاوی منیزیم و تئوبرومین دو ترکیبی که نشان داده اند می توانند سطح هورمون های استرس را کاهش دهند . اگر می خواهید شکلات مصرف کنید شکلات ها ی تلخ مصرف کنید که کالری کمتری دارند .
چیپس سیب زمینی :
چیپس به دلیل شوری و تردی جذابیت فوق العاده ای برای همه ی ما دارد . یک پاکت چیپس دارای حداقل 150 کالری است خوردن یک بسته ی بزرگ حدود 1230 کالری دارد . چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ شده غذاهایی هستند که بسیار هوس خوردن ان ها را می کنیم . و معمولا زیاد هم می خوریم اما خوردن همه ی ان بسته می تواند باعث کمبود چربی های سالم در بدن باشد . یکی از موارد مهم امگا 3 است . بدن ما این اسید چرب را به صورت طبیعی تولید نمی کند . بنابراین برای دریافت مقدار موردنیاز روزانه باید غذاهایی مانند سالمون و دیگر ماهی های چرب استفاده کنیم ممکن هم هست که در کلا چربی های سالم بدنتان کم شده باشد که در این صورت بایدبه سراغ غذاهای بهبود  دهنده چربی های سالم نظیر اجیل ها وروغن زیتون بروید . بهتر است خود را به مصرف هویج و کرفس قطعه شده درحموص عادت دهید اینگونه مقداری مواد مغذی به بدنتان می رسانید .
بستنی :
ترکیب خامه و شیرینی باعث می شود که بستنی یکی از ان خوراکی های خوشمزه ای باشد که مدام هوس می کنید و مقاومت در برابر ان سخت است . باید بدانید که یک وعده بستنی معمولیه وانیلی 230 کالری دارد . بهتر است اگر عادت به خوردن بستی دارید و اکنون رژیم هستید و نباید ان را مصرف کنید کمی ماست به همراه میوه هایی مانند توت فرنکی یا هر میوه ای که دوست دارید بگذارید فریزر تا یخ ببندد و بعد ان را میل کنید اینگونه هم سالم خورده اید و هم بسیاری مواد مغذی را به بدنتان رسانده اید و هم کالری زیادی استفاده نکرده اید امتحان کنید حتما لذت خواهید برد .
ماکارونی :
این غذا جزء 5 غذای برتر است و همه ی ما این غذا را بسیار دوست داریم و معدود کسانی هستند که این غذا را دوست ندارند . ماکارونی ساده تنها یک پنجم ماکارونی سبوس دار فیبر دارد این یعنی ماکارونی سبوس دار می تواند انرژی پایدارتر ی به شما بدهد . سس ماکارونی هم از جمله مواردی است که رژیم را برهم می زند . سس این غذا بین 800 تا 1200 کالری دارند . بهتر است اگر قرار است ماکارونی درست کنید با سس سبزیجات آن را بخورید .
پیتزا :
کمتر کسی است که از پیتزا بگذرد و به  دلیل رژیم از خوردن ان چشم پوشی کند اما باید بدانید که یک برش معمولی ان 12 گرم پروتئین و 5. 2 گرم فیبر دارد . اما حدود 280 کالری دارد اگر پیتزا را در خانه درست کنید بهتر است می توانیدمقدار گوشت و پنیر را کمتر کنیدو از گوشت کم چرب یا پنیر کم چرب استفاده کنید. بهتر است هروقت پیتزا درست می کنید از سبزیجات استفاده کنید .
نوشابه های گازدار :
بسیاری از ما حتی یک روز بدون نوشابه نمی توانیم و باید حتما آن را مصرف کنیم . البته باید بدانید که چیزی که بدنتان به دنبال ان است کافئین است یک وعده نوشابه حاوی 30 میلی گرم کافئین است این مقدار برای بیدار کردن بدنتان کافی است اگر کمبود کلسیم هم داشته باشید هوس نوشابه می کنید . اما کالری ان بسیار بالا است و اگر رژیم هستید نوشابه را فراموش کنید .
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 12:43:25442 مشاهده