علت سخت بودن تثبیت وزن بعد از رژیم :
پژوهشگران روی کسانی که طی دو سال وزن کم کرده بودند تحقیق کردند و مشاهده کردند که هورمون های گرسنگی و سیری افزایش پیدا کرده بودند اما اما هورمونه ای گرسنگی افزایش بیشتری داشته اند و به این یعنی برنامه غذایی محکوم به شکست است .

چه کارهایی به تثبیت وزن بعد از رژیم کمک می کند :
1- باید رژیم غذایی خود را به یک سبک زندگی تبدیل کنید و کم کردن وزنتان را امری موقتی ندانید و همین که وزن کاهش پیدا کرد دوباره وضعیت غذا خوردن و ورزش کردنتان به حالت قبل باز می گردد . اگر تغییرات را به عنوان سیک زندگی در نظر بگیرید در طول زندگی همراه همراهتان خواهد بود و  هرگز رژیم گرفتن را تبدیل به محدود کردن برخی غذاهای خاص برای خودتان نکنید باید با انچه به طور معمول و روزانه می خورید به کاهش وزن خود ادامه دهید .
2- همواره خود را وزن کنید و وزن خود را مد نظر داشته باشید افرادی که در تثبیت وزن خود موفق بوده اند همواره خود را به طور مرتب وزن می کنند و نوسانات وزن خود را مد نظر دارند . اگر متوجه شدید که از وزن سالم دور هستید تغییرات لازم را انجام دهید تا دوبازه به حالت قبلی برگردید . البته بهتر است بیش از اندازه هم از ترازو استفاده نکنید زیرا باعث استرس شما می شود .  پس تعادل را رعایت کنید .
3- ورزش کردن را فراموش نکنید افرادی که همواره بعد از رژیم وزن خود را ثابت نگه داشته اند معمولا روزانه وزش می کنند این افراد بعد از رسیدن به وزن ایده ال هم به ورزش ادامه می دهند و ان را به بخشی از زندگی روزانه ی خود تبدیل می کنند و در واقع وارد اصول زندگی انان می شود حتما نباید ورزش سنگین انجام دهید این فعالیت یا ورزش می تواند یک پیاده روی ساده باشد که هر روز انجام می دهید . اگر مدتی این کار را انجام دهید به بخشی از سبک زندگی شما تبدیل می شود شاید در ابتدا برایتان مشکل باشد اما اگر استمرار داشته باشد به لایف استایل شما تبدیل می شود و می توانید وزن خود را همواره درتعادل نگه دارید .
4- وقتی رژیم هستید همواره سالم غذا می خورید و به اندازه بهتر است سالم غذا خوردن را هم بعد از رژیم همواره ادامه دهید و به سراغ غذاهای ناسالم که هوس می کنید نروید . بهتر است به خوردن بیشتر سبزیجات و میوه ها ادامه دهید و از نوشیدنی های قندی مانند نوشابه ها و آب میوه های شیرین و غذاهای فراوری شده برای همیشه دوری کنید و این را همواره در زندگی خود رعایت کنید .
5- سعی کنیداز استرس دور باشید و خوب بخوابید و به اندازه ی کافی استراحت داشته باشید در زندگی ماشینی امروز استرس فراوان است و باید ان را مدیریت کنید و همواره خواب کافی داشته باشید وسعی کنید هنگام خواب گوشی و لپ تاپ را کنار بگذارید و در ارامش بخوابید .
6- سعی کنید آب زیاد بنوشید قبل و در حین غذا هوردن اب بنوشید معده یک زمان تنها قادر به نگهداری حجم خاصی از غذا در خود است اگر مقداری از ان را با اب پر کنید زودتر احساس سیری خواهیدکرد
7- بهتر است از پروتئین و فیبر بهترین دوستان شما هستند هر دوی انها سرعت هضم را کاهش می دهند و کمک می کنند برای طولانی مدت احساس سیری کنید  وقتی گرسنگی به سراغتان امد دریافت پروتئین خود را در هر وعده 10 گرم افزایش دهید و همچنان مقدار سبزیجات غیز نشاسته ای را نیز در بشقاب خود افزایش دهید . فیبر بالا به غذا حجم می دهد و کالری را  کاهش می دهد بهتر است از توت و حبوبات و ملون استفاده کنید .
8- اگر در خانه بیشتر یک جا نشسته اید  نشستن طولانی مدت مانند سیگار کشیدن خطرناک است افرادی که در کاهش وزن موفق شده و وزن خود را ثابت نگه داشته اند زمان کمتری را به نشستن و مثالا تلویزیون دیدن صرف کرده اند تحرک داشتن به تثبیت وزن بسیار کمک می کند .
 

نوشته شده توسط  :  مشاورین Rejim.ir در دوشنبه 29 مهر 1398 ساعت 08:58:55567 مشاهده